رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت : ۳۴۰ هزار نفر از ۳ میلیون نفر جمعیت این استان بالای ۶۰ سال سن دارند که ۹ درصد جمعیت را شامل می شود .
کد خبر: ۸۸۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 27 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر آقازاده در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های این استان گفت : 39  درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها  و ۸۲/۷ دهم درصد از موارد مرگ و میر کرونایی در این استان بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی افزود : طرح ایزوله جمعیت مسن  در آذربایجان غربی نیز آغاز شده و این افراد از این به بعد باید از خدمات غیر حضوری در تمام بخش ها بهره مند شوند . 

 دکتر آقازاده گفت : در حال حاضر ۶۵ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند که اگر به ۸۵ درصد برسد انتقال ویروس مدیریت خواهد شد.

 وی اضافه کرد : نقطه قوت آذربایجان غربی در مدیریت کرونا کنترل مناطق حاشیه ای و کم برخورار شهرها با کمک اهالی این مناطق بود که در سطح کشور بی نظیر شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت : پیش بینی ما در پیک بیماری ۱ هزار ۳۰۰ بستری بود که مقدماتش فراهم  بود ولی خوشبختانه از ۷۵۰ نفر بالاتر نرفت و بیشترین بستری آی سی یو در بیمارستانهای استان ۱۷۵ نفر بود که ۵۰ درصد کمتر از پیش بینی ها بود وامیدواریم باز با رعایت خود مراقبتی مردم این روند کاهش یابد.

وی افزود : رسانه ها و فضای مجازی به ویژه رسانه ملی نقش اساسی در آگاه سازی و فرهنگ سازی بین مردم مردم و افزایش خود مراقبتی داشتند .

دکتر آقازاده تصریح کرد : در حال حاضر تعداد بستری ها به ۵۵۰ نفر کاهش پیدا کرده که برای ادامه روند نزولی آن نیاز به مشارکت بیشتر مردم در خود مراقبتی ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات و برگزاری مراسم های عروسی و عزاداری  می باشد . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار