امام جمعه چالدران؛
امام جمعه چالدران گفت: وجود نهاد نماز جمعه از برکات جمهوری اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 24 July 2020

حجت الاسلام ناصر آقایی، امام جمعه چالدران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ضمن تبریک ۵ مرداد سالروز اولین فرمان امام برای برگزاری نمازجمعه در کشور با امامت آیت‌الله طالقانی در سال ۵۸، گفت: در حال حاضر در بیش از ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه برگزار می‌شود و خوشبختانه نماز جمعه به یک نهاد و سازمان گسترده‌ای در سطح کشور تبدیل شده و وجود نهاد نماز جمعه از برکات جمهوری اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.

 

امام جمعه چالدران با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه نماز جمعه افزود: ۲۰۰ حدیث در میان احادیث به اهمیت و جایگاه نماز جمعه اشاره می‌کند و تنها واجبی است که به پرداختن به آن تشویق و درصورت ترک آن اخطار داده شده که این موضوع در رابطه با هیچ واجبی نیست.

حجت الاسلام آقایی اظهار داشت: در یک کلام نماز جمعه هر چه قدر باشکوه‌تر برگزار شود نشانه رشد و نشانه جامعه اسلامی اسلامی است؛ نماز جمعه سنگری در مقابل با تهاجم‌های فرهنگی دشمنان است.

 

او با بیان ویژگی‌های یک امام جمعه موفق افزود:
امام جمعه موفق فردی است که مردمی باشد خوشبختانه اکثریت ائمه جمعه‌هادر میان مردم هستند و درد مردم را احساس می‌کنند. امام جمعه موفق باید جوان گرا باشد و برای فعالیت‌ها و نیازهای قشر جوان بسترسازی کند چرا که در ۸ سال دفاع مقدس مشاهده کردیم جوانان ما از نمازهای جمعه به جبهه‌های نبرد اعزام می‌شدند و تربیت‌یافته منبرهای نماز جمعه بودند.

 

حجت الاسلام آقایی با بیان اینکه ادارات و ارگان‌ها باید نماز جمعه محور باشند وبه این مهم اهمیت دهند گفت:
در ایراد خطبه‌های نماز جمعه سعی کردیم خطبه‌ها کوتاه اما گویا باشند و برگرفته از منابعی مانند قرآن و احادیث معتبر باشند چون نماز جمعه آئینی عبادی سیاسی است باید در ایراد خطبه‌ها پدرانه برخورد کرد به این معنی که تمام جناح‌ها به دور از نگرش های شخصی با انصاف برخورد شود.

 

او با اشاره به اهمیت جذب جوانان به نماز جمعه اظهار داشت: در این راستا جلسات و محفل های انس یا قرآن کریم متعددی با حضور جوانان به طور مستمر برگزار می‌شود و همانگونه که مقام معظم رهبری به کرسی‌های آزاد اندیشی اشاره می‌کنند باید به برگزاری این کرسی‌ها اهمیت داد، تا جایی که در توان داشتیم و داریم به درد دل‌های جوانان گوش دهیم .
امام جمعه چالدران افزود: جوانان باید با امام جمعه و روحانیت مانوس باشند و بدانند که روحانیون و ائمه جمعه گوش شنوای دغدغه‌های آن‌ها هستند. در خطبه‌های نماز جمعه سعی شده دغدغه‌ها و مواردی که جوانان در جلسات مطرح می‌کنند پرداخت شود.

 

حجت الاسلام آقایی تصریح کرد: نمازهای جمعه باید به قرارگاه و مدیریت افکار عمومی تبدیل شود که متاسفانه امروز شاهد آن نیستیم و بشدت خلا آن احساس می‌شود و باید تلاش‌های بیشتری در این راستا انجام شود .

وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند نماز جمعه باید تبدیل به قرار گاهی شود که به مسائل و مشکلات مردم جواب دهد و به درمان درد مردم در این قرارگاه‌ها پرداخت شود اما در این خصوص  جای کار زیاد داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار