کد خبر: ۸۷۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 22 July 2020

 

آرش اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در ارتباط با مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: همه ساله مسابقاتی طبق آموزش‌های مهارتی، بین مهارت‌آموختگان توانمند در کشور تحت عنوان مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود و این مسابقات در ابتدا از مرحله شهرستان شروع شده و افرادی که در رشته‌های مختلف آمادگی دارند با هم در این مرحله به رقابت می‌پردازند و پس از آن برگزیدگان مرحله شهرستان وارد مرحله استانی می‌شوند.

وی افزود: برگزیدگان این مرحله در مسابقات ملی که در رده‌ها و زمان‎های مختلف برگزار می‌شود حضور می‌یابند و رقابت بین استان‌های مختلف برگزار می‌شود و نفرات برتر این مسابقات به عنوان تیم ملی ایران انتخاب شده و هر دو سال یکبار به اردوی مسابقات جهانی رفته و در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به تاثیر کرونا بر برگزاری این دوره از مسابقات ملی مهارت عنوان کرد: امسال به علت شیوع کرونا، مسابقات با حاشیه‌هایی روبرو بوده است و مدلی برای برگزاری مسابقات ارائه شده که در آن مسابقات به جای برگزاری متمرکز در چند استان برگزار می‌شود و قبلا هم این تجربه بوده و در مقطعی مسابقات به صورت غیر متمرکز انجام شده است.

وی از میزبانی استان اصفهان در بخشی از این مسابقات خبر داد و گفت: اصفهان در این مسابقات میزبان رشته‌های فناوری مد، گل‌آرایی و طراحی فضای سبز است.

اخوان با بیان اینکه مسابقات به طور کل در دو مدل ملی و آزاد برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسابقات آزاد محدودیت سنی ندارد و معمولا هر استانی که میزبان باشد در یک رده و یک رشته با شرکتی این مسابقات را برگزار می‌کند؛ اما مسابقاتی که رسمیت دارند مسابقات ملی است که برگزیدگان آن به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط حضور افراد در مسابقات بیان کرد: در مسابقات جهانی جوانان زیر 22 سال اجازه حضور دارند و برای ثبت‌نام داوطلبان در مسابقات ملی به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که افراد در صورت پذیرفته شدن شرایط حضور در مسابقات جهانی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: مسابقات ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که یک سال جوانان زیر 20 سال و یک سال جوانان زیر 21 سال پذیرفته شوند و بستگی به این دارد که تا برگزاری مسابقات جهانی چقدر فرصت داشته باشیم و به گونه‌ای خواهد بود که جوانان برگزیده برای مسابقات جهانی آینده، زیر 22 سال باشند.

وی با اشاره به جایگاه استان اصفهان در مسابقات مهارتی کشور اظهار داشت: 7 سال متوالی است که استان اصفهان در مجموعه امتیازات تیمی در این مسابقات مقام اول کشور را دارد و در زمینه مسابقات مهارتی کیفیت کار جوانان اصفهانی سرآمد کشور بوده و امسال هم برای کسب رتبه نخست برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

اخوان با تاکید بر ضرورت ورود صنایع در مسابقات مهارتی گفت: از صنایع و شرکای مهارتی خواهشمندیم که برای مشارکت در مسابقات مهارتی اعلام آمادگی کرده و ما را یاری کنند چراکه در کشورهای موفق دنیا مسابقات متعلق به بخش خصوص است و شرکت‌ها در حوزه‌های مربوط به خودشان مسابقات مهارتی برگزار کرده و برگزیدگان را جذب می‌کنند.

وی افزود: ماهم به دنبال اجرای این مدل در کشورمان هستیم تا صاحبان صنایع که تولیدکننده در زمینه‌های مختلف مهارتی هستند، در این مسابقات وارد شوند و مسابقات برای آنها باشد و همچنین نفرات برتر هم جذب این صنایع شده تا بتوانند نیروی کار قوی‌تری را برای خودشان مهیا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار