مدیر کل فرودگاه‌های استان مازندران از آزادسازی املاک حریم فرودگاه بین‌المللی ساری خبر داد و گفت: اخیرا ۲۰ هزار متر مربع اراضی و ابنیه در مسیر طرح‌های توسعه‌ای و استانداردسازی این فرودگاه خریداری و آزادسازی شده است .
کد خبر: ۸۷۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 21 July 2020

مدیر کل فرودگاه‌های استان مازندران از آزادسازی املاک حریم فرودگاه بین‌المللی ساری خبر داد و گفت: اخیرا ۲۰ هزار متر مربع اراضی و ابنیه در مسیر طرح‌های توسعه‌ای و استانداردسازی این فرودگاه خریداری و آزادسازی شده است .

سعدالله وطنخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به سابقه فعالیت فرودگاه ساری و ضرورت توسعه این مجموعه طرح جامع توسعه آن تهیه شد و برای اجرای با مشکلاتی از قبیل ممانعت مالکان زمین و ابنیه حریم فرودگاه برای فروش اراضی مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه از ۲ سال قبل طرح توسعه فرودگاه وارد فاز اجرایی شد ، ادامه داد : در این مدت عمده‌ترین دلیل برای اجرای طرح های توسعه‌ای در فرودگاه مساله تملک اراضی و ابنیه بود.

به گفته وی باتوجه به ضرورت اجرای طرح توسعه فرودگاه دشت‌ناز و همچنین ضرورت نصب سامانه "ای.ال.اس" (ILS) برای فرود دقیق هواپیماها با ورود دادستانی این املاک آزادسازی شد .

یک پرواز برای هدایت ایمن به سمت فرودگاه مقصد و نشستن در آن نیاز به سامانه‌های ناوبری دارد که بتواند هواپیما را در شرایط بد آب و هوایی با ارتفاع و فاصله نزدیکی از سطح باند فرودگاه راهنمایی و هدایت کند. سامانه آی ال اس به هنگام کاهش دید افقی به دلایل مختلف همچون وجود مه، باران، کولاک برف و پایین بودن ارتفاع سقف ابر برای فرود امن هواپیما کمک قابل توجه ای می کند.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت : برای آزدسازی و خرید ۲۰ هزار متر مربع که شامل ۱۷ پلاک زمین و ابینه شخصی بود، شرکت فرودگاه‌های کشور ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد.

وطنخواه همچنین ادامه داد : با آزادسازی این بخش از اراضی و همچنین آزادسازی اراضی ۱۷ هکتار دیگر که سال قبل انجام شد ضمن فراهم شدن بستر توسعه فرودگاه ، اقدامات زیر ساختی برای راه اندازی دستگاه ای ال اس فراهم شده است.

وی توضیح داد : با توجه به اینکه در شعاعهای مختلف سامانه ای ال اس بمتراژ ۲۰۰ متر نباید ابنیه قرار داشته باشد و هچنین محدوده بیشتر نیز برای رفع مانع در دریافت امواج نیاز به زمین است این آزادسازی ها ضرورت داشته است .

وطن خواه ادامه داد : قرار داشتن اراضی و ابنیه مردم در حاشیه فرودگاه از جمله دست اندازهای توسعه فرودگاه می باشد .

مازندران سه فرودگاه در ساری ، نوشهر و رامسر دارد که تنها فرودگاه ساری به عنوان فرودگاه بین‌المللی این استان به شمار می‌رود سالانه با انجام ۶ هزار و ۴۸۰ پرواز در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر در استان مازندران ۶۲۲ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل‌ونقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه‌جا می‌شوند.

فرودگاه دشت‌ناز ساری در سال ۱۳۵۸ تاسیس و در سال ۱۳۷۳ پروازهای در آن آغاز شد. در این فرودگاه هفتگی بیش از ۷۰ سورتی پرواز در مسیرهای پروازی تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش، اهواز، عتبات عالیات، عربستان انجام می شود. امسال خط پروازی جدید از ساری به تبریز نیز به این مجموعه اضافه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار