کد خبر: ۸۷۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 18 July 2020

لیگ برتر بدون پیکان و سایپا/داورزنی:چطور میلیاردی برای فوتبال خرج می‌کنند؟

تابناک/امروز مهلت تیم های والیبال سایپا و پیکان برای تسویه بدهی‌هایشان به فدراسیون تمام می‌شود. اتفاقی که حضور دو تیم قدیمی در لیگ برتر را تهدید می‌کند.

مهری رنجبر:قرار بود تیم ها تا 15 تیرماه بعداز تسویه  بدهی هایشان با بازیکنان ،کادر و فدراسیون ،حضورشان در لیگ برتر قطعی شود، اما به خواست باشگاه ها در روزهای کرونایی مهلت 10 روز دیگر یعنی تا 24 تیرماه تمدید شد، اما از جمع تیم ها 9 تیم تسویه کردند وچند تیم مثل پیکان و سایپا اما همچنان بدهکار ماندند. مذاکره مدیران عامل دو تیم قدیمی والیبال  البته در مذاکره با محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون تا امروز مهلت خواستند. هر چند فدراسیونی ها می دانند سایپا و پیکان باز زیادی از دوش والیبال برداشته اند اما ظاهرا تنها راه حضور آنها در لیگ برتر تسویه بدهی های چند سال اخیرشان با فدراسیون است. طوری که داورزنی می گوید:« پیکان و سایپا در 10 سال قبل، خدمات زیادی به والیبال داده اند ولی دستگاه‌های نظارتی به شدت پیگیر حقوق فدراسیون هستند. ما موظف هستیم حق و حقوق فدراسیون را بگیریم چون در محاکم قضایی قابل پیگیری است. نمی‌توانیم بگوییم که خودروسازان ما فاقد منابع مالی و پول هستند چون برای رشته‌های دیگر مثلا فوتبال، میلیاردی خرج می‌کنند ولی برای پرداخت حق فدراسیون والیبال مشکل دارند. ما از طرف دستگاه‌های نظارتی به شدت تحت فشار هستیم تا طلب فدراسیون محقق شود. در نهایت قرار شده تا قسمتی از بدهی این دو باشگاه به صورت نقدی و قسمتی هم قسطی پرداخت شود اما اگر این دو باشگاه بخواهند از اهمیت و بزرگی اشان به عنوان  ابزار استفاده کنند و تکلیف بدهی شان  را مشخص نکنند ما چاره‌ای جز جایگزین کردن تیم‌های دیگر به جای آنها نداریم، هرچند آسان  نیست.»

نمی‌توانیم بگوییم که خودروسازان ما فاقد منابع مالی و پول هستند چون برای رشته‌های دیگر مثلا فوتبال، میلیاردی خرج می‌کنند ولی برای پرداخت حق فدراسیون والیبال مشکل دارند.

مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال سایپا امیدوار است هر چه زودتر این مشکل حل شود:« سایپا و پیکان  دو باشگاه ریشه دار و پر افتخار  والیبال هستند. شاید یکسری مشکلات باشد  که باید کدخدا منشانه حل شود. نباید فدراسیون و باشگاه ها رو در روی هم قرار بگیرند. البته بعید می دانم بدهی باشگاه ، بدهی با بازیکنان باشد  و به طور حتم بدهی به فدراسیون است . هر چند فدراسیون هم نباید بابت 100 ،200 یا 500 میلیون  تومان این تیم ها را از لیگ محروم کند  چرا که باشگاه ها بازوان اجرایی فدراسیون هستند. امیدوارم این مشکل امروز حل شود و باشگاه ها ضرر نکنند.» 


پیکانی ها که بدهی 7 ساله ای از درصد بازیکنان به فدراسیون بدهکار هستند. بدهی که در این سالها ظاهرا کسی سراغش را نگرفته و هر سال با اضافه شدن درصد ها مبلغ قابل توجهی شده است.  مبلغی که به گفته مهدی نفر سرپرست پیکان پر افتخار والیبال ایران تنها به خاطر مشکل حق امضای دوم بعداز آمدن گرشاسبی لاینحل مانده است. او می گوید:« حرف ازبدهی  پیکان به فدراسیون است . بدهی بابت درصد قرارداد بازیکنان که باید پرداخت می شد و نشد و حالا روی هم انباشته شده است.اگر ما مشکل امضای دوم نداشتیم گرشاسبی اجازه نمی داد بدهکاری باشگاه به فدراسیون طولانی شود. البته او با داورزنی درباره این مسئله صحبت کرده است.ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار