کد خبر: ۸۷۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ 17 July 2020

 

تابناک/جمشید همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش خبرگزاری فارس، در خصوص انگیزه ورود به انتخابات فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی، اظهار داشت: سالها معاون مدیرکل حوزه ورزش قهرمانی و همگانی دانشگاه بودم. گرایشم مدیریت ورزشی بوده و دکترای مدیریت ورزشی دارم. مدیر تیمهای ملی مختلف و تیم ملی دانشجویی بودم. از حوزه کاری فدراسیون ورزشهای دانشگاهی شناخت کامل دارم و عرصه بین‌المللی ورزش دانشجویی و کمیته‌ها و فیزرو را می شناسم. برهمین اساس و با انگیزه و علاقه ای که به ورزش دانشجویان داشتم، به انتخابات ورود کردم تا برای توسعه آن اقدام کنم.  

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد نواقص دوره‌های گذشته فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی و اهدافش در جهت پیشرفت ورزش دانشجویی، عنوان کرد: کمیته‌های مدنظر فیزو را نتوانستیم راه اندازی کنیم و می‌توانیم کارهای خیلی خوب و بزرگی را در ورزش دانشجویی انجام دهیم. هم اکنون چهار ملیون دانشجو داریم که باید در بُعد توسعه تندرستی، اوقات فراغت، برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، جشنواره ورزشی و حوزه فوق برنامه برنامه ریزی درست انجام دهیم که در گذشته واقعا ضعیف عمل کردیم و در توانمندسازی دانشجویان برنامه خاصی نداشتیم. 

همتی افزود: نیاز به ایده جدید و پوست اندازی کامل داریم تا افراد با انگیزه و متخصص، شور و هیجان دانشجویی را بازگردانیم. ورزش معقوله‌ای است که به ایجاد فضای پرامید و پرنشاط کمک می‌کند. 

کاندیدای ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در خصوص برنامه هایش توضیح داد: یکی از برنامه‌های اصلی‌ام در حوزه کسب منابع مالی است. مشکل عدم درآمدزایی که اکثر فدراسیون‌ها با آن مواجه هستند و روسای فدراسیونها همیشه می‌نالند که بودجه نداریم و نمی‌توانیم برنامه‌هایمان اجرا کنیم. در حوزه بازاریابی کتاب دارم و “بازاریابی در صنعت ورزش” یکی از این کتاب هاست که در دانشگاههای مختلف تدریس می شود. برهمین اساس، تجربیات خوبی در این زمینه دارم که می‌توانیم درآمدهای پایداری را برای فدراسیون تامین کنیم تا روسای فدراسیونها با فراغ بال برنامه‌های خود اجرا کند.

همتی اضافه کرد: هر فردی به دانشگاه ورود می‌کند، بایستی مبلغی را زمان ثبت نام برای ورزش دانشگاهی بپردازد. به طور مثال از هر دانشجو 50 هزار تومان در زمان ثبت نام برای ورزش دانشجویی اخذ شود. از مجموعه 4 میلیون دانشجو، رقم بسیار درخوری جمع‌آوری می‌شود که البته تمام این مبالغ در ابعاد ورزش دانشجویی استفاده قرار می گیرد. 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره ورزشی که خدمات ورزشی را ارائه بدهد، گفت: مراکز مشاوره ورزشی در همه واحدها و مراکز دانشگاهی در آموزش عالی می‌تواند یکی از منابع درآمدی خیلی خوب باشد که متخصصان آن، اعضای هیأت علمی دانشگاهها هستند که دانشجویان می توانند از خدمات و نیازهای ورزشی مراکز مشاوره استفاده کنند. بر اساس یک زمانبندی درست و تجهیز مراکز مشاوره ورزشی، می توانیم منابع درآمدی ایجاد کنیم و ضمن اینکه خدمات زیادی به دانشجویان‌مان ارائه بدهیم.

وی در خصوص تشکیل صندوق قهرمانان فارغ التحصیل دانشگاهی نیز گفت: صندوق مالی راه اندازی خواهیم کرد تا قهرمانانی که از دانشگاهها فارغ التحصیل شده‌اند، تسهیلات مالی دریافت کنند.

همتی با اشاره به اینکه باید هیأت‌های استانی را فعال کنیم، یادآور شد: یکی از برنامه‌های اصلی‌ام که روی آن تاکید دارم، استفاده از ظریفیت استانهای شمالی که ساحل و جنگل دارند، است که در حوزه گردشگری ورزشی برنامه‌های متنوعی برای استانها ایجاد کنیم و از این رو میزبانی مسابقات بین‌المللی را بر عهده بگیریم.

وی ادامه داد: در بحث هیأت‌های استانهای مرزی هم برادرخواندگی با کشورهای همسایه داشته باشیم و دانشگاه با دانشگاه تفاهم نامه منعقد کرده تا اینگونه بتوانیم هم از ظرفیت کشورهای همسایه و مرزی استفاده کنیم و هم تبادل‌نظر و ارتباطات بیشتری با آنها داشته و منابع درآمدی زیادی را به دست آوریم.

همتی خاطرنشان کرد: فدراسیون دانشجویی بیشترین آمار متخصص و زیرساخت فضای ورزشی را در بین تمامی فدراسیون دارد ولی به عنوان هماهنگ‌کننده در بخش‌های مختلف را ایفا نکرد تا برنامه‌هایش اجرایی شود. فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می تواند به بهترین وجه از این ظریفیت ها استفاده کند.

کاندیدای ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در خصوص تاسیس کمپ‌های تخصصی در نقاط مختلف کشور نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که استانهای جنوبی، شمالی و کوهستانی داریم، یک سری کمپ‌های تخصصی ورزشی را می‌توانیم راه اندازی کنیم. با کمک فدراسیون‌ها تخصصی و بخش‌های مختلف، می توانیم میزبانی از تیمهای حرفه‌ای که جنبه درآمدزایی نیز دارد از این زیرساختارها هم استفاده کنیم. حتی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در کسب میزبانی‌های بین‌المللی ورود نکرده که بحث ارز آوری در آن مطرح بوده که تامین منابع مالی برای کشورمان خیلی مهم است و از این طریق  فرصت خوبی ایجاد خواهد شد تا میزبانی‌های بین‌المللی خیلی از رشته‌های ورزشی را برعهده بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار