کارشناس اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی: افزایش دما در استان از اواخر هفته جاری به طور میانیگن ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۷۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 15 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، یاسر اشتاد گفت: برخی شهرهای استان از جمله پلدشت جزو شهرهایی هستند که همواره از دمای بالایی برخوردار هستند و احتمال افزایش دما به ۴۰ درجه سانتی‌گراد در این شهرها در هفته آینده وجود دارد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته افزود: در این مدت، مهاباد با ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود و چالدران با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان لقب گرفت و دمای مرکز استان نیز ۳۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

 کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت امواج بارشی تا روز پنجشنبه در نقاط شمالی و مرکز استان گفت: منطقه کهریز ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته پربارش ترین منطقه استان با هفت میلیمتر بود.

اشتاد با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و قرار نگرفتن در کنار مسیل‌ها تا پایان هفته جاری افزود: تا خروج سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی ‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد طی روزهای آتی در استان دور از انتظار نیست و لازم است شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار