عابدی فرماندار خوی گفت : بودجه طرح های عمرانی امسال خوی نسبت به سال ۹۸ بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است .
کد خبر: ۸۷۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 12 July 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
جلسه کمیته برنامه ریزی با حضور سید محمد عابدی فرماندار خوی و اعضای این کمیته برگزار شد.
سید مجمد عابدی ️فرماندار و رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان خوی در این جلسه
به منابع توزیع اعتبارات در استان اشاره کرد و گفت : اعتبارات استانی طرح های عمرانی از ۵ منبع (( تملک دارائي هاي سرمايه اي استاني ، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، ‌۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبيعي ، مالیات بر ارزش افزوده و تکمیل راه های روستایی )) در ۲۱ فصل تخصیص می یابد .
عابدی در ادامه به کاهش ۴۰درصد بودجه طرح های عمرانی خوی اشاره کرد و گفت : در سال ۹۸ کل اعتبارات عمرانی خوی ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که امسال به ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تقلیل یافته که نزدیک به ۵۰ درصد می باشد و این کاهش ، کاهش چشمگیری است .

️وی در ادامه به الویت اختصاص اعتبار در استان و شهرستان اشاره کرد و افزود: زمينه سازي جهت تحرك بخشيدن به اقتصاد مناطق كمتر توسعه يافته و پروژه های نیمه تمام در الویت اختصاص قرار دارند.

عابدی اضافه نمود : با توجه به پایین بودن شاخص راه های روستایی در شهرستان تکمیل این راه ها جهت توسعه متوازن و رفع محرومیت در الویت کاری در سال۹۹ قرار دارند.
حاج حسنی مسئول بودجه استانداری در این جلسه نیز گفت : یکی از دلایل کاهش بودجه کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات نفت و گاز در سال ۹۹ می باشد .
وی افزود : از دلایل دیگر کاهش بودجه عمرانی خوی کاهش محرومیت شهرستان خوی در عرصه عمرانی می باشد بطوری که امسال فقط چند بخش و دهستان محروم در خوی باقی مانده و بیشتر طرح های بزرگ خوی در حال اتمام و بهره برداری هستند .

حاج حسنی تزریق بودجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته استان که اا شهر می باشد را ازجمله عوامل کاهش بودجه شهرهای دیگر می باشد .
وی افزود : فقط ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا شاخص های خوی به حد مطلوب ملی و استانی برسد .

حمید پویا منش معاون فرمانداری خوی در ادامه این جلسه به تخصیص بعضی اعتبارات اشاره کرد و گفت : ۴۵۰ میلیون تومان برای تجهیز پایگاه های بسیج ، ۱۶۵ میلیون تومان برای تامین هزینه های برق مساکن مهر ، ۵۰۰ میلیون تومان برای بهبود حمل و نقل شهری بخش ایواوغلی ، ۳۵۰ میلیون تومان برای تامین آب شرب ۲۲ روستا ، ۸۵۰ میلیون تومان برای آب شرب شهرک ولی عصر و مساکن مهر ، ۵۷۰ میلیون تومان برای تکمیل اورژانس بیمارستان قمر بنی هاشم و ۱۰ میلیون تومان در بخش رسانه اداره ارشاد تخصیص یافته که اعتبار رسانه افزایش خواهد یافت .

دکتر فاطمه مقدم رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی نیز در این جلسه گفت : با عنایت به اینکه زلزله بخش قطور خسارت زیادی به بخش های مراکز درمانی منطقه وارد کرده و شیوع بیماری کرونا هزینه های زیادی بدنبال دارد از مسئولین خواست در تزریق اعتبار به بخش درمانی خوی سخاوت مندانه عمل کنند تا بتوانیم در راه خدمت به جامعه و بیماران کرونایی و عادی موفق تر انجام وظیفه نماییم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار