کد خبر: ۸۷۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 11 July 2020

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به روند افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، اظهار کرد: متأسفانه شهروندان به رعایت نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی بی توجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه تصور عادی شدن شرایط زمینه بروز مشکلاتی را فراهم کرده است، گفت: همه در کنار جلوگیری از کرونا هراسی و ایجاد اضطراب در جامعه باید مردم را نسبت به خطرات بی توجهی به نکات بهداشتی آگاه کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، استان را به مرز هشدار نزدیک کرده است، افزود: در صورت عدم رعایت و توجه به هشدارها از سوی مردم احتمال قرمز شدن شرایط در استان وجود دارد.

وی در ادامه حضور در اجتماعات، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک را از مهم‌ترین دلایل افزایش مبتلایان به کرونا عنوان و تصریح کرد: شهروندان باید از برگزاری مراسم عزا و عروسی، حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند.

زارع با بیان اینکه از امروز برگزاری هرگونه مراسم ترحیم، فاتحه و عزاداری در مکان‌های مسقف یا غیر مسقف، ممنوع است، ادامه داد: در صورت تغییر وضعیت استان احتمال بستن شدن دوباره تالارها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عروسی در تالارها و باغ‌های گیلان ممنوع است، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند این مراسم را با حضور ۲۰ تا ۳۰ نفر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هر مکانی که احتمال تجمع وجود دارد، افزود: استفاده از ماسک باید از سوی همگان در امکان عمومی و مسقف رعایت شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه زمان مهار کامل کرونا و ساخت واکسن برای آن مشخص نیست بنابراین باید سبک زندگی خود را متناسب با این شرایط تغییر بدهیم، گفت: با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک باید در زمینه تأمین اقلام بهداشتی از جمله این مورد اهتمام ویژه ای شود.

زارع با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری کنکور سراسری، تأکید کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی باید در دستور کار مسئولان قرار مربوطه قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و سازمان‌های مردم نهاد برای ترغیب و تشویق شهروندان در استفاده از ماسک، گفت: انتظار می‌رود گروه‌های جهادی و مردمی همانند روزهای ابتدای شیوع این ویروس برای خدمت‌رسانی به مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار