ساخت جاده اشنویه -ارومیه 57 درصد پیشرفت دارد .
کد خبر: ۸۷۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ 07 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرماندار اشنویه گفت: طرح بهسازی جاده اشنویه - ارومیه که هم‌اکنون در حال اجراست از ۵۷ درصد پیشرفت  برخوردار بوده و امسال از ردیف اعتبار ملی برای اجرای آن استفاده خواهد شد.

 عبدالسلام مام‌عزیزی اظهار داشت:  در حال حاضر ۲۰ کیلومتر از جاده اشنویه - ارومیه از  محور روستای "شیران" تا" گرکاگول "در طول این مسیر در حال بهسازی و آسفالت است.

 وی افزود: اعتبار این طرح ۱۶۰ میلیارد ریال است که از سال ۱۳۹۷ شروع شده و خاتمه این پیمان در صورت تامین اعتبار پایان امسال خواهد بود.

فرماندار اشنویه با بیان‌اینکه تخریب بنای سنگی، خاکبرداری، احداث دیوار حایل، احداث پل‌های مسیر از اقدامات عمرانی مسیر بوده‌، افزود: ۱۴ کیلومتر از بهسازی مسیر در حوزه اشنویه و ۶ کیلومتر در حوزه استحفاظی ارومیه است و حجم عملیات خاکی تاکنون ۱۲۱هزار و ۹۳۴ متر مکعب برآورد می‌شود.

 مام‌عزیزی با اشاره به وقوع حادثه رانش زمین در بخشی از این محور گفت: پس از بررسی پرونده این حادثه در کمیته فنی استان در صورت مشخص شدن قصور دستگاه‌های اجرایی، مشاوران و پیمانکاران، سهم هر کدام مشخص شده و در صورت اثبات سهل‌انگاری باید از اعتبار داخلی آن دستگاه جبران شود.

جاده اشنویه - ارومیه ۶۵ کیلومتر طول دارد که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اشنویه است.

 این شهرستان در جنوب‌ آذربایجان‌غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار