رییس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قطعات خودروونیروی محرکه استان اصفهان دلال ها راعامل اصلی در افزایش چند برابری قیمت خودرو اعلام کرد و گفت:اگر پرید که قیمت تمام شده آن ۳۶میلیون تومان است امروز در بازار به ۷۶ میلیون تومان می فروشند به دلیل وجوددلال ها است.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 07 July 2020

به گزارش تابناک، صنعت خودرو یکی از صنایع مظلوم است و این سالها دلال ها جو بازار را به جایی رساندند که حتی از سوی خانواده های خودمان مورد سرزنش قرار می گیریم.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قطعات خودروونیروی محرکه استان اصفهان با اعلام مطالب فوق اعلام کرد: خودرو سازی در ایران ضعیف نیست و یک صنعت پیشرونده است و یکی از مشتریان اصلی فولاد مبارکه و ذوب آهن هستیم.
احمدی با اشاره به اینکه هیچ وارداتی مثل خودرو نیست و با هر خرید و فروش ماشین تا پایان عمر خریدار وابسته به آن وارد کننده قطعات خودرو است، ادامه داد:اگر دلار را به عمد اینهمه سال پایین نگه نمی داشتند قطعا مثل فنر عمل نمی کرد وبه یکباره افزایش چند برابری پیدا کند.
نماینده اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی وسایل نقلیه شهرستان اصفهان از مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندلری اصفهان خواست که به داد فروشندگان این صنف برسد وافزود: در گمرک شاهد انبار حجم عظیمی از لوازم یدکی خودرو هستیم که راهش را مسدود و وارد بازار نمی کنند و شاهد مشکلات زیادی برای این صنف شدیم.
ناظر با اشاره به اینکه در این اوضاع وخیم اقتصادی نیروی انتظامی به مغازه ها آمده و اقدام به جمع اوری لوازم یدکی خودرو به عنوان قاچاق می کنند و این مسیله مزید بر علت شده است.
وی گفت: وقتی در حال حاضر امکان ورود کالاهای نو نیست چه ایرادی دارد کالای دست دوم از کشورهای اروپایی با عمر ۴ و۵ ساله وارد شود.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز از افتتاح شانزدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو در حالی خبر داد که پس از شیوع کرونا دومبن‌نمایشگاه است که با رعایت پروتکل های بهداشتی دایر شده و صرفا با حضور متخصصان برپا می گردد و ممنوعیت برای بازدیدکنندگان عموم است.
وی با بیان اینکه تعداد مشارکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه به نسبت سال گدشته بسیار پر رنگ تر است، تصریح کرد: نمایشگاه در سه سالن و مشارکت ۸۰ شرکت داخلی و در ۸ هزار متر مربع ایجاد شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار