کد خبر: ۸۷۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 04 July 2020

گروه استان‌ها ـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان با کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان و همچنین تجهیزات بیمارستانی مواجه است.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان با بیان اینکه پرستاران و پزشکان چهار ماه است که به شکل شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و عدم رعایت موازین بهداشتی مردم، توان آنها را بریده است اظهار داشت: از مردم انتظار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را داریم.

وی افزود: در حال حاضر 100 نفر از پرسنل پرستاران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و همین عامل سبب شده تا عده‌‌ای از آن‌ها از ارائه خدمت باز بمانند و ما را با کمبود کادر درمان مواجه سازند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به این‌که بیماری کرونا واکسن و درمان ویژه خاصی ندارد گفت: بیماران بستری در بیمارستان‌ها صرفاً از مراقبت‌های پرستاری موثر باید برخوردار شوند و به همین دلیل هنوز پرستاران درگیر‌ترین افراد با موضوع کرونا و نزدیک‌ترین فرد به بیماری کرونا هستند.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد گفت: تعداد بیماران کرونایی روزانه روند افزایشی به خود دارد  و با وجود اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی نیز سال گذشته افزایش یافت ولی همچنان به شدت با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.

کمبود تجهیزات در زنجان

آرمانی‌کیان در راستای صحبت‌های چند روز اخیر سخنگوی وزارت بهداشت با خبرنگار تسنیم تصریح کرد: با این که تجهیزات بیمارستانی بعد از شیوع کرونا در استان دو برابر افزایش یافت اما در حال حاضر با کمبود تجهیزات مواجه هستیم و تجهیزات موجود کفاف بیماران ورودی به بیمارستان‌ها را نمی دهد اما امیدواریم این مسئله هر چه سریع‌تر از سوی وزارت‌خانه مرتفع گردد.

وی تاکید کرد: حفظ جان جزو واجبات دین ما است و از آنجاییکه ظرفیت بیمارستان‌ها به حداکثر خود رسیده است، رسیدگی به بیمار جدید از تحمل کادر درمان خارج است و بنابراین لازم است مردم بیماری کرونا را بیش از پیش جدی بگیرند تا درگیر بیماری نشوندو

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار