سطح زیر کشت محصول آب بر چعندرقند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به 13 هزار هکتار کاهش یافت.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 04 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح زیر کشت چغندر قند در سال ۹۲ در حوضه ابریز دریاچه ارومیه۲۰ هزار هکتار بود که در اجرای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال زراعی جاری این میزان  به ۱۳ هزار هکتار کاهش یافته است.

کرامتی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح زیر کشت چغندر قند در اراضی استان بر اساس قراردادهای بین کارخانه‌های قند و چغندرکاران با 18 درصد افزایش نسبت به سال قبل از ان به ۳۴ هزار هکتار رسیده است افزود: بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند، خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده است.

وی از افزایش بیش از ۵۰ درصدی بهای خرید تضمینی چغندر از کشاورزان طی سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: با تصویب دولت امسال چغندرقند از کشاورزان با قیمت تضمینی هرکیلو ۶۵۲ تومان خریداری خواهد شد که نسبت به رقم ۴۲۳ تومان پارسال نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندرقند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع اضافه کرد: امسال ۱۱۰ هکتار از مزارع به روش کشت نشایی و بقیه به صورت بهاره کشت شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار