رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش ظرفیت کامل یک واحد و فعال‌سازی مجدد دو کارخانه تولید کود شیمیایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 04 July 2020

سید حسین حسینی با اشاره به تامین خاک فسفات مورد نیاز واحد‌های تولید کود شیمیایی استان در سال جهش تولید بیان کرد: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی با پیگیری‌های انجام شده، تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز واحد‌های تولید کودشیمیایی به منظور تامین کود مورد نیاز بخش کشاورزی کشور در داخل پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس یک واحد تولیدی در زمینه تولید انواع کود شیمیایی به ظرفیت کامل خواهد رسید و همچنین دو واحد تولیدی که به دلیل مشکل تامین خاک و سرمایه در گردش مورد نیاز تعطیل بودند، فعال‌سازی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با این افزایش ظرفیت و فعال‌سازی واحدها، میزان تولید انواع کود‌های فسفاته ساده و تریپل در استان بوشهر به ۳۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید که می‌تواند ضمن تامین نیاز مصرف بخش کشاورزی در داخل کشور، صادرات آن را نیز به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به چهارجهت‌گیری محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری گفت: جهش تولید، پایان طرح‌های نیمه تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات  و تنظیم بازار از جمله اولویت‌های مهمی است که امسال دنبال می‌شود.

حسینی تشریح کرد: در محور جهش تولید؛ برنامه‌های کلیدی شامل تامین مواد اولیه، شناسایی بازار‌های صادراتی، تعمیق و توسعه ساخت داخل و تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی است.

وی ادامه داد: در این زمینه تکلیف به کاهش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات و جایگزینی از طریق تولید در داخل است که با توجه به تامین خاک فسفات و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، کود فسفاته در استان تولید و بخش زیادی از نیاز بخش کشاورزی کشور تامین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار