رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۲ هزار و ۲۱۳ پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان رسیدگی و مختومه شده است.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 04 July 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جبار تجری ، با اشاره به رسیدگی به بخشی از پرونده‌های دستگاه قضایی استان در شورا‌های حل اختلاف، اظهار کرد: در سطح استان ۱۷۷ شعبه شورای حل اختلاف – ۱۴۴ شعبه شهری و ۳۳ شعبه روستایی- داریم که به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی مجموع پرونده‌های سه ماهه اخیر شورا‌های حل اختلاف استان را ۳۶ هزار و ۲۶۱ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۴۵ پرونده موجودی از قبل و ۲۳ هزار و ۶۱۶ پرونده ورودی جدید بوده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اضافه کرد: طی این مدت ۲۲ هزار و ۲۱۳ فقره از این پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شد که ۵۳۹۳ فقره آن از طریق ایجاد مصالحه بین طرفین ختم شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: با مجموعه فعالیت‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف استان ۲۶ درصد پرونده‌های قابل سازش در استان به مصالحه ختم می‌شود.

به گفته تجری درحال حاضر ۱۴ هزار و ۴۸ پرونده در شورای‌های حل اختلاف استان درحال رسیدگی است.

وی در ادامه به تشریح عملکرد سه ماهه امسال ستاد تالیف قلوب استان هم پرداخت و گفت: در این مدت با تلاش اعضای این ستاد شش پرونده قتل در استان منجربه سازش قطعی شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان در پایان یادآورشد: طی سال گذشته ۲۲ مورد سازش قطعی در پرونده‌های قتل در ستاد تالیف قلوب استان انجام گرفت و در ۲۰ مورد هم اولیای دم به اخذ دیه از قاتلین رضایت دادند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار