بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۰ تن آلبالو از باغ های آذربایجان غربی برداشت خواهد شد .
کد خبر: ۸۶۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 28 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت آلبالو از سطح یک‌هزار و ۱۶۰ هکتار از باغ‌های استان آغاز شد.

 عزیز امانی  افزود: با پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو در استان، امسال بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۰ تن آلبالو از باغ‌ها برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌رود، اضافه کرد: از مجموع یک‌هزار و ۱۶۰ هکتار از باغ‌های استان که زیر کشت آلبالو قرار دارد، ۲ هزار و ۳۰ هکتار به صورت غیربارور و ۹۵۷ هکتار به صورت بارور است.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های تولیدکننده این محصول خوی، ارومیه، اشنویه و بوکان است و بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود.

 وی اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به شهرستان ها و استان ها و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آلبالو در صنایع تبدیلی و در منازل توسط بانوان به صورت خشک شده مصرف می‌شود و در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های هسته دار و انواع انگور و سیب، گلابی، زردآلو، گیلاس، آلو، شلیل و سایر میوه های تابستانه در آنها کشت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار