معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و باید تنها استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ 28 June 2020
به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، ایرج حریرچی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و باید تنها استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک از ۱۵ تیر در اماکن عمومی الزامی خواهد شد، اضافه کرد: استان‌های با وضعیت قرمز باید این الزام را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله فیزیکی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

حریرچی  افزود: ظرفیت بهداشت این استان برای وضعیت فعلی کافی است ولی اگر روند بیماری صعودی باشد بایستی تدابیر لازم اندیشیده شود 
رعایت فاصله‌گذاری در مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها کمرنگ شده که در این خصوص، تذکرهای لازم را به سازمان نظام پزشکی داده ایم.
ایرج حریرچی  افزود: اگر رعایت پروتکل ها مورد توجه قرار نگیرد، از اختیارات قانونی در این خصوص استفاده می‌کنیم.

وی گفت: رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اکثر استان‌های کشور و مراکز ارائه خدمات به طرز قابل توجهی کمرنگ شده و باید مردم این روند را تغییر دهند.


آذربایجان غربی جزء استان های با وضعیت قرمز در کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار