استاندار کرمانشاه با اشاره به فعالیت ستاد ساماندهی اجاره مسکن در کرمانشاه گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی برای اخذ مالیات آغاز شده و برای تمام خانه های خالی در اداره مالیاتی پرونده تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 28 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند از آغاز طرح شناسایی واحدهای خالی جهت اخذ مالیات خبر داد و گفت: مشاوران املاک، مالکین، مردم و مسئولین برای کنترل قیمت اجاره بهای مسکن پای کار آمده اند.

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی اجاره مسکن در کرمانشاه برای حل مشکلات مردم تشکیل شده و با جدیت در کنار مردم خواهیم بود، افزود: بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد ساماندهی اجاره مسکن، هیچ مشاور املاکی حق انعقاد قرارداد اجاره با بیش از ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را ندارد.

وی گفت: بنگاه های معاملاتی و مشاوران املاکی که این مصوبه را رعایت کنند از تخفیف ویژه عوارض کسب و مالیات بر درآمد، ارزش افزوده و بخشش جرایم برخوردار می شوند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در اتحادیه املاک مصوب شده اگر موجر(مالک) و مستاجر برای تمدید قرارداد با همان 20 درصد افزایش توافق کنند، از 50 درصد تخفیف کمیسیون برخوردار خواهند شد.

بازوند به فعالیت اکیپ های گشت بازرسی اتحادیه املاک و نهادهای ذیربط و نماینده دادستان جهت نظارت بر روند اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات مردم در کنار آنها هستیم.

وی همچنین از آغاز طرح شناسایی خانه های خالی جهت اخذ مالیات از امروز(هفتم تیر) خبر داد و گفت: اجرای این طرح به منظور کنترل قیمت مسکن و خصوصا اجاره بها بوده و این واحدها مشمول مالیات می شوند.

بازوند از تشکیل تیم تخصصی متشکل از شهرداری، راه و شهرسازی و اتحادیه املاک برای شناسایی خانه‌های خالی خبر داد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به نقش آفرینی و کمک اصناف به ملت و دولت در همه عرصه ها اشاره کرد و گفت: مشاوران املاک و مالکان مومن و متعهد با همدلی و همراهی با مردم اجازه نخواهند داد، عده ای از این شرایط سوء استفاده کنند و بی رحمانه قیمت اجاره را بالا ببرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار