بازار ارز در اولین روز هفته با توقف قیمت ها بر نرخ های اعلامی در روز پایانی هفته گذشته فعالیت خود را از سر گرفت.
کد خبر: ۸۶۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 27 June 2020
براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۸ میلیون ۴۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۸ میلیون ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه هم با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته دو میلیون ۴۱۰ هزار تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۸۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۷۷۲ دلار قیمت خورد.
 

جدیترین قیمت روز سکه و قیمت طلا در بازار

نوع قیمت روز معاملاتی گذشته قیمت معاملاتی امروز
مثقال طلا
۳۵,۳۰۰,۰۰۰
۳۵,۸۶۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۸,۱۴۹,۰۰۰
۸,۲۷۸,۲۸۰
سکه جدید
۸۴,۵۰۰,۰۰۰
۸۴,۵۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۸۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۲,۰۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۳,۵۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۲۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۴,۱۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۱۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۲,۷۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۷۶۸ دلار
۱۷۷۲دلار
 

بررسی روند قیمتی انواع سکه در هفته گذشته

در هفته گذشته، رشد نیم‌سکه و ربع‌سکه حتی بسیار بیشتر ازسکه تمام بود. نیم سکه بالای ۱۲ درصد در هفته گذشته رشد کرد و ربع سکه ۱۴ درصد بالا رفت. این مساله نشان از محبوبیت سکه‌های کوچک در هفته گذشته دارد. برخی نیز باور داشتند، ورود تقاضای احتیاطی افراد عادی به بازار دیگر عاملی بود که کمک کرد سکه‌های کوچک نسبت به سکه امامی و دلار رشد بیشتری را تجربه کنند.

دنیای اقتصاد جدای از این روایت کوتاه از بازار سکه روز پنجشنبه، درباره آینده آن نیز نوشته است: بازار سکه طی هفته قبل با وجود شباهت رفتاری با بازار ارز، در بازدهی از دلار سبقت گرفت.

قیمت سکه طرح جدید هفته گذشته نهایتا رشد ۶۵۰ هزار تومانی را رقم زد و روز پنج‌شنبه در سطح ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه در این هفته همراه با دلار و البته با سرعت بیشتر تا سطح ۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان هم پیش رفت.

در ادامه با سقوط دلار شاهد عقبگرد سکه از اوج تاریخی بودیم. با این حال، سکه به لطف چشم‌انداز مثبت طلای جهانی بازدهی به مراتب بیشتری نسبت به دلار ثبت کرد. قیمت هر سکه طرح جدید از ابتدای سال ۳۹ درصد افزایش داشته و این در حالی است که دلار طی این مدت تنها ۱۹ درصد بالاتر از ابتدای سال ایستاده است. همچنان بحران کرونا و سیاست‌های انبساط پولی حامی طلا هستند.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

براساس نرخ‌های اعلام شده قیمت دلار امروز در صرافی ملی تغییری نداشت و قیمت خرید دلار آمریکا ۱۸,۸۰۰ (هجده هزار و هشتصد تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۱۸,۸۵۰ (هجده هزار و هشتصد و پنجاه تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۰,۹۰۰ (بیست هزار و نهصد تومان) و قیمت فروش یورو ۲۰,۹۵۰ (بیست هزار و نهصد و پنجاه تومان) است.

نوع ارز نرخ خرید نرخ فروش
دلار
۱۸,۸۰۰
۱۸,۸۵۰
یورو
 ۲۰,۹۰۰
۲۰,۹۵۰
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار