کد خبر: ۸۶۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 26 June 2020
 
یک روانپزشک گفت: اضطراب به خودی خود بد نیست و داشتن مقداری اضطراب در زمان شیوع ویروس کرونا طبیعی است و کمک می‌کند که رفتار‌های پیشگیرانه در مقابل بیماری داشته باشید .
 

وحید فرنیا در خصوص اضطراب در مقابل بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، اظهار داشت: اضطراب به خودی خود بد نیست در واقع یک مکانیسم در مقابل فشار‌های روانی خارج از بدن است تا فرد را در مقابل خطر آماده و محافظت کند.

برای پیشگیری از کرونا، اضطراب داشته باشید!

وی اضطراب را در دو گروه به صورت طبیعی و غیرطبیعی عنوان کرد و افزود: فرد وقتی در موقعیت استرس‌زا قرار می‌گیرد مکانسیمی در بدن فعال می‌شود تا فرد را آماده کند تا با تلاش در مقابل آن موقعیت، عملکرد درست و بهینه‌ای داشته باشد و این بد نیست و تا این حد طبیعی است، ولی اگر از حالت معمول خود خارج شود تبدیل به اضطراب غیرطبیعی و بیماری می‌شود که با تخریب عملکرد فرد عوارض جسمی و روانی دارد.

این روانپزشک اشاره‌ای به شیوع بالای ویروس کرونا در استان داشت و ادامه داد: داشتن مقداری اضطراب طبیعی در مقابل همه‌گیری بیماری کرونا که سرایت بالا و مرگ و میر دارد، بد نیست.وی ادامه داد: این اضطراب کمک می‌کند که رفتار‌های پیشگیرانه در مقابل بیماری داشته باشید و رفتار‌ها و ملاحظاتی را انجام دهید که از خطر کمتری در مقابل مبتلا به بیماری برخوردار شوید.

فرنیا خطاب به کسانی که باور‌های نادرستی از بیماری کرونا دارند مبنی بر اینکه جوان هستم، من بیماری کرونا نمی‌گیرم و...، گفت: کرونا بیماری ناشناخته است و ماهیت آن قابل پیش‌بینی نیست که فقط افراد سن بالا و دارای بیماری زمینه‌ای مبتلا می‌شوند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این باور که افراد جوان با سیستم ایمنی قوی کمتر درگیر می‌شوند اشتباه است، چراکه این افراد می‌توانند ناقل بیماری برای دیگر افراد باشند.وی گفت: اگر اضطراب در مقابل کرونا دارید در حد طبیعی مفید است که می‌توان با برنامه‌های همچون ورزش، برنامه شاد و مفرح، دوری از منابع خبری غیرموثق، خواب کافی و منظم و تغذیه مناسب آن را مدیریت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار