رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر همدان:
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بر آسیب‌شناسی دقیق وضعیت نابسامان مسکن در همدان تاکید کرد و گفت: شهر جدید همدان در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 13 June 2020
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بر آسیب‌شناسی دقیق وضعیت نابسامان مسکن در همدان تاکید کرد و گفت: شهر جدید همدان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از مهر؛ نرگس نوراله زاده با بیان اینکه بر اساس آسیب‌شناسی‌ها، مشکلات حوزه مسکن در همدان به چند دهه قبل بازمی‌گردد، افزود: یکی از مشکلات شهر همدان این است که نقدینگی بالاست؛ اما طرح جامع اقتصادی برای این منطقه پیش‌بینی نشده تا نقدینگی را سامان دهد.

وی با اشاره به محدودیت اراضی شهر همدان برای گسترش ساخت‌وساز، اظهار کرد: در آمایش سرزمین، شهر جدید برای همدان پیش بینی شده، اما متأسفانه مکان یابی آن دچار مشکلاتی بود و به جای اینکه دنبال رفع مشکل مکان یابی باشیم، صورت مسأله را پاک کردیم در حالی که باید شهر جدید در دستور کار قرار گیرد.

نوراله‌زاده با بیان اینکه برخی افزایش عوارض پروانه ساختمانی را یکی از دلایل گرانی مسکن در همدان می‌دانند، گفت: متوسط میانگین قیمت تمام شده مسکن و سهم عوارض شهرداری، یک درصد بیشتر نیست و اثرگذاری آن‌چنانی ندارد.

وی تأکید کرد: باید آسیب‌شناسی دقیقی بر وضعیت نابسامان مسکن به‌منظور رفع این معضل، داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان تقویت حوزه کارشناسی مشاوره طرح جامع را امری ضروری دانست و گفت: مشاور باید بدنه کارشناسی را تقویت کند، زیرا این مهم افق آینده شهر همدان را ترسیم خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار