کد خبر: ۸۶۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 26 June 2020
 

تابناک/‌مدرس خیابانی از بازگشایی ۸۰ درصدی مرز‌های تجاری کشور خبر داد.

تجارت به حالت عادی بازگشت/صادرات برای تولیدکنندگان مجاز است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت در بازدید از یک کارخانه مواد غذایی در البرز با بیان این که ۸۰ درصد مرز‌های تجاری باز شده است، گفت: با شیوع بیماری کرونا تمام مرز‌ها مسدود شد، اما از حدود یک ماه پیش تا کنون پایانه‌های مرزی یکی پس از دیگری باز شده و تجارت هم به حالت عادی برگشته است.

او افزود: شکاف عمیقی بین صادرات ۲ ماهه اول سال جاری وجود داشت که این شکاف در خرداد ماه کاهش یافت و در حال جبران عقب افتادگی ناشی از کرونا هستیم.

سرپرست وزارت صمت گفت: برای سال جاری ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی هدفگذاری کرده ایم و به همین منظور تمرکز خوبی روی کشور‌های همسایه داریم.

او با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکلات تولیدکنندگان گفت: برای این که بتوانیم تحقق جهش تولید را در سال ۹۹ داشته باشیم و به آن برسیم، تامین مواد اولیه کارخانه‌ها مهم است و البته کارخانه‌ها به دلیل محدودیت‌های حوزه ارزی با مشکل تامین مواد اولیه رو به رو هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می‌کند تا بتواند از منابع دیگر مانند منبع ارز حاصل از صادرات، مواد اولیه را تامین کند.

خیابانی افزود: به دلیل مزیت صادرات و نرخ ارزآوری آن درکشور، برای تمام واحد‌های تولیدی، مسیر صادرات باز شده است ضمن آن که در این مسیر افزون بر ارزآوری می‌توان به تامین مواد اولیه و خرید تجهیزات کارخانه‌ها نیز کمک کرد.

او همچنین به میزان حمایت از ساخت داخل اشاره کرد و گفت: برای حمایت از تولید داخلی حدود ۳/۲ میلیارد دلار هدفگذاری کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار