کد خبر: ۸۶۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 25 June 2020

دستاوردها و خدمات آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی معرفی شود

تابناک/ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان، گفت: نیازمند همکاری رسانه ملی به منظور معرفی دستاوردها و راهبردها و خدمات آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی برای رفع معضلات استان گیلان هستیم.

دکتر فریبرز جمالزاد در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز استان گیلان، که با محوریت ویژه برنامه های چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، جهاددانشگاهی را مجموعه ای از نیروهای متعهد، متخصص و کارآمد دانست که در عرصه های علمی و پژوهشی و فناوری و انتقال تکنولوژی پیشگام هستند و اظهار کرد: «فرهنگ»، «آموزش» و «پژوهش» سه راهبرد اصلی جهاد دانشگاهی است.

وی تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی را یکی از ماموریت های جهاد دانشگاهی دانست و افزود: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب «جهش تولید» نام گرفته، نیازمند تفکر و روحیه جهادی است که در جهاد دانشگاهی سابقه دیرینه دارد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان، با اشاره به سیاست کاری این نهاد در امر آموزش و پژوهش، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال آموزش مبتنی بر پژوهش است و در این راستا موسسه آموزش عالی و مراکز علمی و کاربردی و خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی استان را به سمت گروه های پژوهشی بردیم.

جمالزاد یادآور شد: به دنبال پیوند آموزش با اشتغال و کارآفرینی هستیم در این راستا نیازمند همکاری رسانه ملی به منظور معرفی دستاوردها و راهبردها و خدمات آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی برای رفع معضلات استان گیلان به ویژه در حوزه محیط زیست هستیم.

وی نگاه جهاددانشگاهی را حرکت به سوی تولید دانش و فناوری دانست و خاطرنشان کرد: براساس سیاستگذاری های کلان در برنامه پنج ساله مقرر شده از پژوهش به سمت تولیدات فناورانه برویم و این حرکت در جهاددانشگاهی آغاز شده است.

دکتر محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز استان گیلان نیز، نقش جهاد دانشگاهی در توسعه فناورانه کشور را بارز دانست و اظهار کرد: اتکا و باور به توان جهاد دانشگاهی می تواند زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری باشد.

وی از آمادگی رسانه ملی برای انعکاس دستاوردهای جهاد دانشگاهی به ویژه در عرصه فرهنگی خبر داد و گفت: رسانه ملی می تواند کمک کار همه نهادها و دستگاه هایی باشد که در راستای توسعه و پیشرفت و بالندگی گام برمی دارند و بی تردید جهاددانشگاهی از جمله این نهادهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار