مراد ناصری با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های شهرستان نهاوند به سرمایه گذاران معرفی می‌شود، گفت: امروز اگر مسئولین نهاوند جلوتر از سرمایه گذار نباشند عقب‌تر نیز نخواهند بود بلکه دوش به دوش آنان حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 25 June 2020
فرماندار نهاوند با اشاره به وجود ۹ کارخانه تولید فراورده‌های لبنی در شهرستان نهاوند گفت: از این تعداد ۳ کارخانه به دلایلی به تملک بانک در آمده است.

به گزارش مهر، ناصری در آئین کلنگ زنی شروع عملیات احداث پروژه فراوری دولومیت نهاوند که با حضور استاندار همدان، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای و مدیرعامل شرکت شستا برگزار شد، اظهار کرد: نهاوند سرزمین چهار فصلی است که از نظر موقعیت جغرافیایی و اقتصادی موقعیتی بی نظیر برای انواع سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: شهرستان نهاوند از نظر منابع برای توسعه تجارت و سرمایه گزاری بسیار بی نظیر است چراکه به چهار نقطه مرزی کشور دسترسی آسان دارد.

مراد ناصری با اشاره به ظرفیت کوه آردوشان نهاوند که با همه سرمایه دولومیت خود بهترین شاهدی برای توسعه نهاوند است، گفت: کوه اردوشان برای یک مقطع ۱۰۰ ساله میلیون‌ها دلار دولومیت در دامان خود پرورش داده است.

وی با بیان اینکه نهاوند تنها در حوزه صنعت و معدن فرصت سرمایه گذاری ندارد بلکه در بخش‌های دیگر زمینه سرمایه گذاری دارد، گفت: در شهرستان نهاوند ۹ کارخانه فراورده‌های لبنی وجود دارد که ۳ کارخانه به دلایلی به تملک بانک در آمده و ظرفیت این تعداد ۱۴۶ تن مواد لبنی است، اما در حال حاضر با ظرفیت حداقلی ۹۱ تن شیر کار می‌شود و ۵۵ هزار تن نیاز شهرستان از سایر شهرستان‌ها تأمین می‌شود.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت یونجه در شهرستان نهاوند ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است، گفت: در مجموع ۱۸۵ هزار تن علوفه دامی به صورت سالانه در نهاوند تولید می‌شود که حدود ۴۸ هزار تن از آن یونجه است.

وی با طرح این سوال که آیا این ظرفیت تولید بیش از ۹۰ هزار تن تولید شیر با حداقل ظرفیت و ۱۸۵ هزار تن علوفه خشک بهترین توجیه برای اجرای دو طرح ۵ هزار راسی گاو شیری در نهاوند نیست؟ عنوان کرد: در حوزه محصولات باغی میزان تولید نهاوند ۱۴۵ هزار تن است که از این میزان ۶۵ هزار تن از بهترین نوع سیب کشور در نهاوند تولید می‌شود و آیا این امتیاز بهترین فرصت برای ایجاد صنایع تبدیلی در نهاوند نیست؟

وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های شهرستان نهاوند به سرمایه گذاران معرفی می‌شود، گفت: امروز اگر مسئولین نهاوند جلوتر از سرمایه گذار نباشند عقب‌تر نیز نخواهند بود بلکه دوش به دوش آنان حرکت می‌کنند.

فرماندار نهاوند، تاکید کرد: سرمایه گذاری در شهرستان نهاوند در کمترین زمان با حمایت استاندار و همکاری سایر مسئولان جواب می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار