سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مسدود شدن مرزهای تجاری، گفت: ۸۰ درصد مرزهای تجاری بازگشایی شده است.
کد خبر: ۸۶۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 25 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» حسین مدرس خیابانی در جریان بازدید از یک واحد صنعتی در استان البرز، اظهار کرد: در مجموعه وزارت صمت چند مورد مهم در سال جهش تولید مدنظر بوده است که از جمله این موارد تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی است.

 وی با اشاره به مشکلات واحدهای های صنعتی در زمینه تأمین مواد اولیه به دلیل مسائل ارزی، گفت: وزارت صمت برای تأمین این مواد به عنوان یکی از مهمترین مأموریت‌ها کار کرده است، بهره گیری از ارز حاصل از صادرات و تعامل با بانک مرکزی در این مورد برای تأمین مواد اولیه دنبال می‌شود.

 سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مبحث صادرات گفت: مسیر صادرات برای واحدهای تولیدی باز شده است؛ از طرفی به دلیل اختلافات ارزی و همچنین اهمیت موضوع ارزی آوری بحث تأمین مواد اولیه صادرات از اهمیت بالایی دارد.

 مدرس خیابانی تاکید کرد: امسال بر روی ۴۱ میلیارد دلار ما هدف گذاری صادرات داریم و در این مورد تمرکز خوبی روی کشورهای همسایه داریم.

 وی با بیان اینکه بعد از گذشت چندماه از شیوع کرونا، حدود یکماه است که مجدد ۸۰ درصد مرزهای تجاری بازگشایی شده و تجارت به حالت قبل بازگشته است، بیان کرد: اکنون در حال جبران آن شکاف عمیق و عقب افتادگی که در امر صادرات تا دو ماه اول سال تحت تأثیر شیوع کرونا ایجاد شده بود، هستیم.

 سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت تقویت تولید داخل، عنوان کرد: بخشی از تولید از لحاظ مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیرات صنعتی اکنون وابسته به واردات است، تلاش وزارت صمت این است که از توان تولید داخل و ساخت ایران در راستای ارز بری تولید و کاهش وابستگی به خارج صورت گیرد.

 مدرس خیابانی افزود: جلسات مختلفی با نهادهایی مانند صنایع دفاعی که در حوزه صنایع نظامی و دفاعی کارهای زیادی انجام داده اتد، نشست‌ها و جلساتی داشته ایم.

 وی با اشاره به اینکه برای ساخت داخل بخش صنعت برابر رقم ۳.۲ میلیارد دلار هدف گذاری شده است، بیان کرد: این مهم شامل ساخت تجهیزات در بخش‌های مختلف از جمله خودرو، صنایع غذایی، فولاد، لوازم خانگی و صنایع ماشین سازی و غیره است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد: در کل تأمین مواد اولیه، توجه ویژه به موضوع صادرات و ساخت داخل و تکیه بر توان داخلی برای توسعه تولید در کشورمان از اهداف مهم است.

 مدرس خیابانی گفت: در همین سه ماه اخیر علیرغم محدودیت‌هایی که وجود داشته است در تولید ارقام مختلف از جمله تایر خورو حدود ۲۷ درصد افزایش تولید داشته ایم و یا در تولید لوازم خانگی در بازه زمانی مذکور افزایش تولید ۵۰ تا ۶۰ درصدی حاصل شده است.

 وی گفت: در بسیاری از زمینه‌های دیگر مانند صنایع پتروشیمی و مواد شیمیایی علیرغم مواردی مانند محدودیت‌های ارزی شاهد افزایش رقم تولید بوده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار