کد خبر: ۸۶۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۴ 25 June 2020

فرماندار دشت آزادگان گفت: تمهیدات لازم بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مرز چذابه به طور کامل فراهم شده و منتظر پاسخ طرف عراقی برای بازگشایی مجدد این مرز و آغاز تبادلات تجاری هستیم.

 
 

حمید سیلاوی اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا کشور عراق مرزهای خود را برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا بست و مبادلات مرزی دو کشور در مرز چذابه به صفر و صادرات محصولات ایرانی به عراق به طور کل قطع شد.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: تمهیدات لازم برای مقابله ویروس کرونا در مرز چذابه دیده شده است و تمهیدات بهداشتی از قبیل تست و نمونه‌گیری و تب‌گیری از تجار، مسافران و زوار در مرز از سوی ایران انجام می شود.

سیلاوی بیان داشت: مقامات محلی عراق از این شرایط و تمهیدات بازدید داشتند و با توجه به شرایط مساعد قرار شد پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مرز را انجام دهند.

وی گفت: قرار است هیئتی عراقی و هیئتی ایرانی برای بررسی این موضوع و با هم جلسه داشته باشند و ما به طرف عراقی پیشنهاد 2روز بازگشایی مرز در طول هفته را ارائه دادیم.

سیلاوی گفت :تمیهدات لازم از سوی ایران برای صادرات کالا فراهم شده و منتظر پاسخ طرف عراقی هستیم. امیدواریم تا چند روز آینده با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی مجدد مرز باز و تبادلات تجاری صورت گیرد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار