مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری در بیش از ۶۷ هزارهکتار ازمزارع استان محصول نخود اعم از آبی و دیم کشت شده است.
کد خبر: ۸۶۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 24 June 2020

علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی اظهار کرد: از مجموع ۶۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت نخود، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت کشت انتظاری، ۵۴۰ هکتار به صورت کشت پاییزه و مابقی به صورت بهاره کشت شده است.

عیدی با بیان اینکه ۹۸ درصد مزارع نخود در اراضی دیم کشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود از این میزان اراضی زیرکشت، با متوسط عملکرد ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار، حدود ۴۰ هزار تن نخود برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:این محصول تصریح کرد: نخود کشت شده در اراضی استان عمدتا" از نوع نخود سفید رقم محلی قزوین و نخود رنگی پیروز و سعید است.

عیدی با اشاره به اینکه محصول نخود اغلب به صورت کشت بهاره و در مناطق دیم استان کشت می‌گردد، ادامه داد: نخود بهاره نیز از نیمه اول فروردین ماه در استان کشت می‌شود و زمان برداشت این محصول نیز از نیمه اول تیر ماه می‌باشد و تا ۱۵ مرداد ماه نیز برداشت آن به طول می‌انجامد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مناطق عمده کشت حبوبات در استان شهرستان‌های بوکان، ارومیه، نقده، پیرانشهر، اشنویه و مهاباد است.

لازم به ذکر است کاشت نخود موجب تثبیت ازت در خاک و آماده سازی اراضی زراعی برای کشت محصول گندم در مناطق دیم می‌شود.

 

انتهای پیام/حمید مختاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار