معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از ۴۴ هزار تن سیب زمینی از مزارع استان در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 24 June 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال یک هزار و ۵۳۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول سیب زمینی رفته است که میانگین تولید در هر هکتار در حدود ۲۹ تن است.
 
کرامتی افزود: در آذربایجان غربی اکثر مراحل برداشت این محصول به صورت مکانیزه انجام می‌شود و از اواخر اسفند ماه کشت این محصول آغاز می‌شود و برداشت آن نیز از اواخر تیر تا شهریورماه ادامه دارد.
 
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  تصریح کرد: ارقام کشت شده در سطح استان شامل رقم‌های آگریا، سانته، بانبا و بیلوا، جلی است و شهرستان‌هایی که بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی استان را به خود اختصاص داده اند، شامل شهرستان‌های چالدران، خوی، و ارومیه هستند.
 
این مسئول ادامه داد: کشت این محصول در حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و عمدتا سیب زمینی‌هایی که در سطح استان کشت می‌شود از بذر‌های اصلاح شده هستند.
 
کرامتی تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد مزارع سیب زمینی استان با استفاده از سیستم آبیاری بارانی و یا نوار تیپ آبیاری می‌شود.
 
لازم به ذکر است که شهرستان چالدران به عنوان مهم‌ترین قطب تولید سیب زمینی در آذربایجان غربی است و محصول سیب زمینی این شهرستان نیز از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار