مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت سبز مصرف در شبکه برق استان، گفت: در تابستان ساعات اوج مصرف، ساعاتی طلایی برای کاهش خاموشی‌ها است.
کد خبر: ۸۶۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 24 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،امیدعلی مرآتی با اشاره به شروع فصل تابستان و گرمای هوا و همچنین تقاضای چشمگیر برای مصرف برق، اظهار داشت: اول تا هفتم تیرماه هفته صرفه‌جویی در مصرف برق و آب است، باید با گسترش فرهنگ مصرف بهینه قدر آب و برق این سرمایه ملی را بدانیم.

وی به وجود 780 مشترک برق در استان اشاره کرد و گفت: 83 درصد از این تعداد مشترک خانگی هستند که بار اصلی مصرف را برعهده دارند، وقتی مصرف انرژی بالا می‌رود این فشار سنگین خساراتی را به تاسیسات برق وارد می‌کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در تابستان ساعات اوج مصرف را ساعاتی طلایی برای کاهش خاموشی‌ها دانست و گفت: بازده زمانی 12 ظهر تا 18 عصر بازده بسیار حیاتی برای شبکه استان و کشور است که در این بازده زمانی برای کاهش پیک مصرف باید صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی در ادامه اشاره‌ای به وضعیت برق‌رسانی به استان داشت و گفت: در حال حاضر 100درصد مناطق شهری و 98.9 مناطق روستایی و تعداد حدود 2 هزار و 500 خانوار روستای در استان برق‌دار و از نعمت روشنایی برق برخوردار هستند.

مرآتی تصریح کرد: با پایان پیک مصرف سال 98، برنامه‌ریزی سال 99 را شروع کردیم، از ابتدای سال‌جاری جلسات کاهش پیک هر هفته برگزار شده که تعداد 4 هزار و 500 تفاهمنامه کشاورزی، صنعتی و تجاری با مشترکان استان بسته و حدود 388 مگاوات عقد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه از نظر برق مصرفی در وضعیت سبز قرار داریم، گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی روزهای گرمی را در پیش داریم، لذا از هم‌استانی‌ها خواهش می‌کنیم همانند سال گذشته همکاری خوبی را در راستای مدیریت مصرف برق داشته باشند تا با مصرف بهینه امسال نیز سالی بدون خاموشی داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار