رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت :
دکتر گویا تأکید کرد : مردم باید نکات بهداشتی را بطور جدی رعایت کنند ، خطر کرونا افزایش یافته است .
کد خبر: ۸۶۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 23 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که برای بررسی وضعیت بیماری کرونا به  آذربایجان غربی سفر کرده است گفت : مدتی است که موارد ابتلا به بیماری کرونا در برخی مناطق کشور از جله استان آذربایجان غربی رو به افزایش گذاشته است لذا لازم بود که در سطح وزارت ارزیابی سریعی از وضعیت از نظر نیازهای جدید استان و تقویت امکانات و نیز نیروی انسانی بعمل آوریم .

دکتر گویا افزود: : در این بررسی متوجه شدیم که مهمترین مسئله این است که مردم باید نکات بهداشتی را بطور جدی رعایت کنند چون هر چه مردم این نکات را جدی بگیرند ، موارد ابتلا ، بستری و مرگ و میر کاهش می یابد .

وی تصریح کرد : به نظر می رسد که مردم احساس می کنند خطر بیماری کرونا کم شده است در حالی که از نظر ما خطر افزایش یافته است .

دکتر گویا تاکید کرد : اگر همکاری مردم نباشد ، نیروهای بهداشتی و درمانی توان مقابله مناسب با این بیماری را نخواهند داشت .

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت : رکن اول مقابله با این بیماری ، نه واکسن است نه دارو، بلکه فقط همکاری مردم و تبعیت از دستورات بهداشتی می باشد و الان بیش از هر چیزی به این نیازمندیم . کار سنگین شبانه روزی ، همکاران تلاشگر دانشگاههای علوم پزشکی را خسته کرده است پس اجازه ندهیم این همکاران فرسوده شوند .

وی تصریح کرد: کم کم برخی از بیمارستانها با کمبود تخت مواجه هستند ، همه تلاش ما بر این است که مبادا فرد بیماری نیازمند بستری باشد ولی امکانات آن فراهم نباشد . خوشبختانه دانشگاه تمام تلاش خود را بکار گرفته که این اتفاق رخ ندهد اما باز هم تاکید می کنم که نیازمند همکاری مردم هستیم .

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین افزود: آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است روزهای سخت تری را در پیش رو داشته باشیم ، هرچند دانشگاه خود را آماده کرده است ولی این آمادگی دوطرفه است و یک طرف آن هم مردم هستند که باید آماده باشند و همکاری نمایند تا روزهای سخت تری را شاهد نباشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار