رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
گفت: تعداد بیماران بستری کرونا و همچنین بیماران بخش آی سی یو با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و حضور در اجتماعات غیرضروری به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 22 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان  در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای ایلام اظهار داشت: افزایش تعدا مبتلایان را دیگر نمی توان تنها به افزایش بیماریابی و نمونه گیری ها نسبت داد بلکه این افزایش بدلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم رعایت فاصله گذاری و تمام انگاشته شدن بیماری است.

افزایش تعداد و کاهش سن فوتی های کرونا

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان روند افزایشی شدید داشته است، افزود: تعداد فوتی های ناشی از کرونا نیز افزایش و سن فوتی ها نیز کاهش پیدا کرده است.

دکتر کریمیان یادآور شد: شهرستان ایوان همچنان در صدر آمار مبتلایان قرار دارد و شهرستان های بدره، دهلران و مهران نیز روند افزایشی دارند.

دیروز و امروز بدترین روزهای کرونایی ایلام/زنگ خطر در مناطق جنوبی به صدا درآمد

وی یادآور شد: روز گذشته و امروز از بدترین روزهای ابتلا به بیماری در ایلام بود و بالاترین آمار ابتلا از ابتدای شیوع تا کنون ثبت شد.

وی تاکید کرد: زنگ خطر جدی در جنوب استان بصدا درآمده و آمار ابتلا بدلیل تجمعات و عدم رعایت فاصله گذاری به شدت در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: ۴۶ درصد مبتلایان کرونا در این استان را زنان و ۵۴ درصد را مردان تشکیل داده است و ۲۲ درصد مجموع مبتلایان دارای بیماری زمینه ای هستند.

وی یادآور شد: زنان خانه دار بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارند و پس از آن افراد با شغل های آزاد و کارمندان در رده های بعدی قرار دارند.

دکتر کریمیان با بیان اینکه سن فوتی ها به ۶۱ سال کاهش یافته است، گفت: ۲۸ درصد فوتی های ناشی از کرونا به گروه سالمندان، ۲۴ درصد به زنان خانه دار و ۱۶ درصد به افراد بیکار تعلق دارد.

وی چالش های اصلی در زمینه این بیماری را کم رنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف، نارسایی دامنه اختیارات اعمال محدودیت ستادهای شهرستانی کرونا، ضعف در پیگیری و اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، سالن های ورزشی، مراسمات مذهبی، مراکز تعویض پلاک، گیم نت و شهربازی، دفاتر پیشخوان و مراکز تعویض پلاک خودرو ازجمله اماکن پر خطر هستند.

هیچیک از پرسنل بیمارستان کرونای ایلام به بیماری مبتلا نشده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در یک ماه گذشته هیچیک از پرسنل بیمارستان مصطفی خمینی(ره) که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی هستند بدلیل خود حفاظتی و سیستم مراقبت دانشگاه علوم پزشکی ایلام به کرونا مبتلا نشده اند.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: بنابراین محیطی مانند بیمارستان که مملو از بیماران کرونایی است کم خطرتر از محیط های دیگر است که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها تردد داریم.

وی افزود: عمده رعایت پروتکل ها در فروردین ماه بیشتر ناشی از ترس مردم بود اما هرچقدر که پیش می رویم با وجود خطر بیشتر با عدم رعایت بیشتری نیز مواجه می شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام هیچ کمبودی در زمینه امکانات بهداشتی ندارد نگرانی ما بی توجهی مردم به هشدارهاست./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
همه مسولیت متوجه حاکمیت نیست ومردم اکثرارعایت نمیکنن ولی آسیبش به همه می رسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار