کد خبر: ۸۶۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 22 June 2020

حسن آقایی اظهار داشت: به دلیل ارتقای سیستم و عملیات برگردان، خدمات‌دهی به مشترکان اینترنت همراه اول ،روز سهشنبه ۴ تیرماه، دچار اختلال می‌شود و در بعد از ظهر این روز به طور کلی قطع خواهد شد، که با برنامه‌ریزی انجام شده در کمترین زمان ممکن  استان  این شبکه متصل خواهد شد.

وی از مراکز علمی، آموزشی، اداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان که با شبکه اینترنت سر و کار دارند، درخواست کرد تا  تمهیدات لازم در موعد مقرر قطع شبکه اینترنت در استان بیندیشند. 

به گفته وی، هم اینک حدود ۸۹ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت اینترنت پر سرعت(ADSL) در این استان فعال است و حدود ۲۶۳ هزار تلفن ثابت و بیش از ۸۴۵ هزار شماره همراه و ۲۴۹ هزار و ۵۳۷ مشترک اینترنت پهن باند سیار در چهارمحال و بختیاری دایر است.

 مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحتال و بختیاری همچنین تصریح کرد: پهنای باند اینترنت در استان، همزمان با شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته از ۴۰ به ۱۰۱ گیگابایت افزایش یافته است.

وی ادامه داد:هم‌اینک ۷۴۷ هزار مشترک اینترنت در استان وجود دارد که پوشش شهری در اولویت نخست و سپس پوشش جاده‌ای و روستایی در اولویت بعدی قرار دارد

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، همچنین تعداد شماره تلفن‌های ثابت نصب شده در استان را بیش از ۲۶۰ هزار شماره عنوان کرد و گفت: هم‌اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۰ درصد است، که نسبت به استان‌های هم‌ردیف در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.
آقایی، طول جاده‌های زیر پوشش همراه اول در استان را ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر اعلام و اظهار داشت: در مسیرهای ارتباطی استان در قالب ۴۹۳ سایت خدمات همراه اول ارائه می‌شود.
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، تعداد روستاهای دارای خط تلفن ثابت را ۶۷۰ روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۶۵ روستا دارای تلفن خانگی هستند و در پنج روستای دیگر نیز یک مرکز ارتباطی فعال است.

به گزارش ایرنا، بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار