سید هادی حسینی از شناسایی ۱۴ هزار کنتور خراب در روستا‌ها و ۷ هزار کنتور خراب در شهر‌های استان همدان خبر داد و گفت: به دنبال تعویض این کنتور‌ها هستیم.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 21 June 2020
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بابیان اینکه ۱۸ روستا در استان همدان با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: بیشترین تعداد این روستا‌ها به شهرستان فامنین اختصاص دارد.

به گزارش مهر، حسینی بیدار در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۸ روستا در استان همدان با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: به دنبال کاهش این تعداد هستیم چرا که این وضعیت قابل قبول نیست.

حسینی بیدار با بیان اینکه بیشترین روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند در شهرستان فامنین قرار دارند، گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز در هر شهرستان یک یا دو روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی را ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه میزان مطالبات از مشترکین خانگی ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان درآمد در بخش روستایی حاصل شده که بسیار اندک است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه خط قرمز شرکت آب و فاضلاب کیفیت است و اگر آب کیفیت نداشته باشد ترجیح می‌دهیم آن را قطع کنیم، گفت: بیشتر کار‌ها به صورت تعهدی اجرا می‌شود و پیمانکاران و نیرو‌های شرکت کار‌ها را پیش می‌برند.

وی از شناسایی ۱۴ هزار کنتور خراب در روستا‌ها و ۷ هزار کنتور خراب در شهر‌های استان همدان خبر داد و گفت: به دنبال تعویض این کنتور‌ها هستیم.

مصرف آب افزایش یافته است

حسینی بیدار در ادامه با بیان اینکه با توجه به آغاز فصل گرما و شیوع بیماری کرونا مصرف آب افزایش یافته است، گفت: در استان همدان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در ۳۰ شهر استان همدان مشترکین شهری را شامل می‌شوند که از این مجموعه خدمات می‌گیرند.

وی تعداد مشترکین آب شهری را ۴۴۳ هزار مشترک عنوان کرد و با اشاره به شناسایی ۲۶۱ حلقه چاه و بیان اینکه از این تعداد ۱۸۰ حلقه در مدار استفاده قرار دارد، گفت: تعداد سه دهنه چشمه و ۴ رشته قنات آب برای شهر‌های استان همدان مورد استفاده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با یادآوری اینکه همدان در زمینه تحت پوشش قرار دادن مشترکین فاضلاب از میانگین کشور وضعیت بهتری دارد و ۲۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: در استان همدان ۲ آزمایشگاه فاضلاب فعال است.

وی با بیان اینکه ۶۲۰ هزار و ۸۸۹ نفر در روستا‌های استان همدان ساکن هستند و درصد جمعیت روستایی ۳۵.۷ درصد است که نشان می‌دهد جمعیت همدان بیشتر روستانشین هستند، گفت: ۱۰۶۳ روستا در استان همدان وجود دارد که ۱۹۰ و ۱۳۶ خانواده روستایی را در بر می‌گیرد.

۱۴ درصد روستا‌های استان همدان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب نیستند

حسینی بیدار با بیان اینکه تعداد روستا‌های تحت پوشش خدمات آبرسانی ۸۰۳ مورد و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آبرسانی قرار دارند و ۱۴ درصد مابقی تحت پوشش خدمات شرکت نیستند، گفت: ۱۶۸ هزار مشترک روستایی در استان همدان وجود دارد و جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در روستا‌های استان همدان ۰.۷ درصد است که آمار قابل قبولی نیست هرچند از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار داشت: سعی بر آن است تا شهریورماه امسال ۵ مجتمع آبرسانی در روستا‌های استان همدان به بهره‌برداری برسد که این مجتمع‌ها ۵۲ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این مجتمع‌ها را ۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۶ مجتمع نیز در دست مطالعه برای جذب اعتبار است.

وی گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده و شیوع بیماری کرونا و در پیش بودن فصل تابستان مصرف آب ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و شهرستان اسدآباد در این زمینه رکورد به ثبت رسانده که اگر مدیریت مصرف مورد توجه قرار نگیرد در ماه‌های تابستان با مشکل آب مواجه خواهیم شد.

حسینی بیدار با بیان اینکه در حال حاضر مصرف با میزان مصرف در سال ۸۹ مطابقت دارد و افزایش قابل توجهی یافته است، گفت: در حال حاضر با لحاظ مدیریت فشار در شبکه آبرسانی مصرف را کنترل می‌کنیم، اما باید مردم همراهی بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار