نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، گفت:در خصوص اهمیت توجه به صنایع تکمیلی و تبدیلی در حوزه محصولات کشاورزی، گفت: به هر میزانی که به صنایع تبدیلی و تکمیلی توجه کنیم به اقتصاد کشور کمک می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 20 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت توجه به صنایع تکمیلی و تبدیلی در حوزه محصولات کشاورزی، گفت: به هر میزانی که به صنایع تبدیلی و تکمیلی توجه کنیم به اقتصاد کشور کمک می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی خصوصا باغی دارای مدت زمان مصرف کوتاهی هستند و اگر در بازه مشخص مورد استفاده قرار نگیرند از بین می‌روند، ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا محصولات صنایع تبدیلی جایگزین مصرف خام برخی از محصولات شده است.

وی با تاکید بر اینکه با تقویت صنایع تبدیلی جهش تولید، اشتغال شکل می‌گیرد و می‌توانیم محصولات را صادر کنیم، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه مرودشت بیشترین واحدهای صنایع تبدیلی وجود دارد اما این واحدها به تولید محصول رب گوجه فرنگی محدود شده‌اند.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر محصولات باغی را به صورت کمپوت، کنسرو و یا کنستانتره در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم سود دهی بیشتر می‌شود، ادامه داد: می‌توان محصولات باغی که در حال از بین رفتن هستند را تبدیل به اسانس و کنستانتره تبدیل و محصول نهایی را با ارزش افزوده بالاتر در اختیار شرکت‌های داخلی و خارجی قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نگاه ما به کشاورزی و صنایع تبدیلی تا به امروز محدود بوده است، عنوان کرد: با حمایت از صنایع تبدیلی می‌توانیم کمک بزرگی به کشاورزان در جهت تولید، اشتغال و صادرات کنیم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار