کد خبر: ۸۶۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 19 June 2020

تابناک / سد اشنویه(چپرآباد) در آیینی به صورت ویدئو کنفرانسی و در ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.


در ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو؛
سد "اشنویه" در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید


سد اشنویه(چپرآباد) در آیینی به صورت ویدئو کنفرانسی و در ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این سد با ظرفیت 46 ميليون متر مكعب از نوع خاكي با هسته رسي است كه با 244 ميليارد تومان اعتبار دولتي با اشتغالزايي براي 800 نفر به طور مستقيم و دو هزار نفر ديگر به طور غيرمستقيم احداث شده است.

سد اشنویه براي مصارف شرب، كشاورزي و زيست محيطي با هدف تامين آب کشاورزان پایاب رودخانه «كاني‌رش» به ميزان 1053 هكتار اجرا شده است.

این سد امکان تامین آب شرب شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب را خواهد داشت و آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه به میزان یک هزار و یکصد هکتار را نیز تامین می‌کند.

با بهره‌برداری از سد اشنویه میزان برداشت از رودخانه "گدار" کاهش یافته و امکان تامین 237 میلیون متر مکعب آب از طریق این رودخانه به دریاچه ارومیه نیز فراهم می‌شود.

سد اشنویه در 10 کیلومتری شهرستان اشنویه احداث شده که طول و عرض تاج آن به ترتیب 488 و 10 متر است.

در عملیات ساخت این سد بیش از یک میلیون و 890 هزار مترمکعب خاکبرداری و سنگ‌برداری و همچنین بیش از یک هزار تن آرماتوربندی، 23 هزار متر مکعب بتن ریزی و 115 کیلومتر حفاری و تزریق انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار