مدیرعامل استقلال می‌گوید محصولات مختلف با برند استقلال از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 19 June 2020

مدیرعامل استقلال می‌گوید محصولات مختلف با برند استقلال از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، احمد سعادتمند با حضور در برنامه «ورزش و مردم» درباره دشواری‌های کار در استقلال گفت: استقلال از گذشته در بخش‌های مختلفی مشکلات عدیده‌ای داشته اما امیدوار هستیم با کمک هواداران و با آرامش بتوانیم نقاط منفی و آزار دهنده باشگاه را برطرف کنیم و به نقطه صفر برسیم و برای توسعه و سایر اقدامات موثر گام برداریم. فکر می‌کنم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

مدیرعامل استقلال درباره واگذاری این تیم در بورس اظهار کرد: تا به حال چنین اراده‌ای برای واگذاری استقلال و پرسپولیس در بورس وجود نداشته است. ما اراده خودمان را روی افزایش سرمایه گذاشتیم. خوشبختانه توانستیم با پیگیری‌های مسئولان فعلی و سابق، گواهی کمپ حجازی را به نام استقلال بگیریم. حدود ۱۴ هزار متر از کمپ توسط پارک ارم تصرف شده بود که این موضوع هم با گفت و گو حل شده است. این کمپ ۳۷ هزار متر مربع است.

وی درباره طرح این باشگاه برای توسعه کمپ مرحوم حجازی یادآور شد: در این طرح قرار شده دیوار دور تا دور کمپ را در قالب کاشی‌های ۲۰*۳۰ به هواداران واگذار کنیم که برف و باران هم آن را خراب نمی کند و در عوض هوادار می‌تواند عکس و کدملی را روی کاشی حک کند. آن مبلغ برای ساخت کاشی و مابقی برای ساخت هتلینگ، سیستم اداری، ترمیم چمن و ... صرف خواهد شد. هواداران می‌توانند دیواری را به صورت خانوادگی خریداری کنند. این کاشی ها یادبود هر شخصی است و به باشگاه کمک می‌کنند.

سعادتمند درباره بدهی‌های این باشگاه خاطرنشان کرد: باشگاهی که بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه داشته باشد، بدهی ۲۰، ۳۰ میلیارد تومانی برایش رقمی نخواهد بود.

وی درباره درآمد پایدار این باشگاه نیز گفت: ما تلاش کردیم استقلال را ارزان نفروشیم. به همین دلیل با تاخیر دو، سه ماهه، توانستیم شرکتی را پیدا کنیم که تضمین‌های لازم را به ما می‌دهد و از این طریق درآمد خوبی را داشته باشیم.

سعادتمند درباره همکاری باشگاه‌ها با کارگزاری‌ها گفت: اگر تا یک، دو ماه دیگر پفک آبی دیدید تعجب نکنید. ما در حال تولید محصولات استقلال هستیم. با پوزش از همه عزیزانی که از نام استقلال استفاده می‌کنند، برند استقلال را به صورت مجانی به کسی نمی‌دهیم. متاسفانه بعضی هم در این بین سوء استفاده کردند. بیش از ۷۰ درصد کارهای حقوقی انجام شده و تولیدات خودمان را به زودی آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل استقلال با بیان اینکه در روزهای آینده مشکل این باشگاه با کارگزار قبلی حل خواهد شد، افزود: شرکت آریا برتر از قرارداد سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان به ما داده است که برخی می‌گویند ما باید این مبلغ را برگردانیم اما شرکت آریا برتر تاکنون آورده‌ای برای ما نداشته و این مبلغ حق ما بوده است. با این حال کارگزار فعلی در بدو قرارداد حدود ۱۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: با رجوع به بند فسخ قرارداد در صورت شیوع بیماری واگیردار، در حال فسخ قرارداد هستیم. دادگاه دفاعیه ما را پذیرفته و با همکاری وزارت ورزش در حال حل و فصل این موضوع هستیم.

وی همچنین اعلام کرد: باید طلب حدود هفت میلیاردی موسوی، عضو سابق هیات مدیره این تیم تعیین تکلیف و بازگردانده شود.
سعادتمند در ادامه گفت: باید به سمتی برویم که درآمد پایدار داشتیه باشیم و پولی را قرض نگیریم. ما در دو ماه اخیر ده میلیارد تومان گرفتیم و اگر بحث شکایت آریا برتر مطرح نبود، ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم به دست می‌آوردیم.
مدیرعامل استقلال با بیان اینکه از چند تیم مختلف اروپایی برای مهدی قائدی پیشنهاد دارند، گفت: نه قائدی و نه هیچ بازیکن دیگری فروشی نیستند و می‌خواهیم برای فصل بعد محکم‌تر و قوی‌تر عمل کنیم. کسی از تیم ما نمی‌رود و بازیکنی را ارزان نمی‌فروشیم. می‌گویند قائدی پیشنهاد ۷۰۰ هزار دلاری دارد اما ما برای قائدی پیشنهاد دو میلیون دلاری دریافت کردیم. این را می‌گویم که قائدی را با کمتر از پنج میلیون دلار نمی‌فروشیم. فروش بازیکن با یک یا دو میلیون دلار منطقی نیست.
سعادتمند در واکنش به اینکه کارکنان این باشگاه ماه‌ها است حقوق و دستمزد خود را نگرفته‌اند، اظهار کرد: کارکنان باشگاه حقوق دو ماه گذشته را گرفتند و شنبه و یک شنبه هم حقوق‌ خود را دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که گفته می شود برای انتخاب اسپانسر مزایده‌ای برگزار نشده است، تصریح کرد: باشگاه‌های در حال واگذاری به بخش خصوصی نمی‌توانند روی مزایده کار کنند. ما با هشت شرکت وارد مذاکره شدیم و چندین آیتم را مطابق قانون انجام دادیم.
وی با اشاره به مطالبات این باشگاه گفت: مذاکرات خوبی با ایرانسل داشتیم و فکر می‌کنم بتوانیم بخشی از مراودات فی مابین را در قالب مساعدت مالی با این اپراتور انجام دهیم. قطعا ایرانسل به ما کمک خواهد کرد. فکر می‌کنم در روزهای آتی مبالغ خوبی را از این شرکت بگیریم. مطالباتی هم از بانک کوثر داشتیم و امیدوارم بتوانیم در این هفته به نتایج خوبی برسیم. در بحث همراه اول هم مطالباتی داریم. امیدواریم این مطالبات را هر چه سریعتر برای باشگاه نقد کنیم و مشکلات عدیده را در بخش ارزی و ریالی حل کنیم.
سعادتمند درباره بدهی استقلال به بازیکنان خارجی اظهار کرد: برای پرونده بویان در مهرماه ۹۸ رای قطعی در حدود ۲۳۹ هزار دلار علیه باشگاه استقلال صادر شده است. ضرب العجل پرداخت هم رعایت نشده است و با دیرکرد و جریمه‌ها، حدود ۳۲۸ هزار دلار به این بازیکن بدهکار هستیم. تلاش می کنیم بخشی از مطالبات این بازیکن را از محل ذخایرمان در فیفا که خیلی هم نمانده، پرداخت کنیم.
مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: انضباط مالی در استقلال وجود نداشته است. وقتی می‌توانستیم مطالبات پروپئیچ را با حدود ۱۲۰ میلیون تومان حل کنیم، در عوض ۴.۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: حدود ۴۵ روز فرصت داریم پول بویان را پرداخت کنیم. البته الان وضعیت بهتر شده و با پرداخت مطالبات دوباره پنجره های نقل و انتقالات ما باز می‌شود.
سعادتمند درباره وضعیت پرونده شفر و دستیارانش نیز گفت: مدت زمانی را از آقای شفر به عنوان مهلت گرفتیم. اگر شفر با بنی یاس قرارداد نمی‌بست باید بیشتر از یک و نیم میلیون دلار پرداخت می‌کردیم اما الان مبلغ کمتر شده است. در ۱۰ روز گذشته هم فیفا بیماری کرونا را در دستور قرار داده است. به همین دلیل ۱۲۰ روز مهلت خواستیم تا مطالبات شفر را پرداخت کنیم. همچنین تا الان حکمی درباره پرونده ساشا شفرو  میگوئل به دست ما نرسیده است.
مدیرعامل استقلال درباره شکایت آندره‌آ استراماچونی اظهار کرد: او رقم سنگینی را درخواست کرده است. به دنبال این هستیم که بعد از ماجرای کرونا، مذاکره‌ای با او داشته باشیم. در یکی، دو کار غیرحرفه‌ای بعضی جاها اعلام کرد که مسئولان وقت بخشی را پذیرفتند اما اگر نمی‌پذیرفتند، بهتر بود. اینکه بندی را بپذیریم در ادامه نمی‌توانیم از موضع خودمان دفاع کنیم.
وی درباره درخواست چندین میلیون دلاری پادوانی از دادگاه CAS علیه باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: دوستان ناراحت نشوند اما باید مطالبات او را پرداخت می‌کردند. ما از او شماره حساب خواستیم اما متوجه شدیم به دادگاه حکمیت ورزش شکایت و درخواست چندین میلیون دلار کرده است. اگر به موقع ۱۰۰ هزار دلار او را پرداخت می‌کردیم این اتفاقات رخ نمی‌داد. دو، سه سال از این موضوع گذشته است. حتی ما می‌خواستیم قراردادی به عنوان مشاور با او ببندیم. از طرفی فکر می‌کنم دادگاه حکمیت ورزش رای فیفا را تائید خواهد کرد.
سعادتمند در واکنش به اینکه با جمع درخواست طلبکاران، این تیم بدهی سنگینی دارد، اظهار کرد: ما باشگاهی هستیم که با افزایش سرمایه، ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه و در کنار آن ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان هم بدهی داریم.
مدیرعامل استقلال درباره علاقه‌مندی این باشگاه برای حضور در رشته فوتسال نیز گفت: اگر بخواهیم در استقلال فقط روی بدهی‌ها تمرکز کنیم، کاری پیش نمی‌رود. یک ماه پیش از آقای نبی خواهش کردیم در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی تیمی در رشته فوتسال داشته باشیم. ایشان هم دستوری به هیات رئیسه دادند و این عزیزان هم جلسه‌ای را در اصفهان تشکیل دادند. ما علاقه مند هستیم در فوتسال شرکت کنیم. از این به بعد آن‌ها باید به سراغ ما بیایند. ضمن اینکه برای فوتسال از بخش دیگری خرید امتیاز و تامین اعتبار خواهیم کرد. وقتی می‌توانیم ۱۲ هزار جوان را پای فوتسال بیاوریم، به کشورمان کمک خواهیم کرد. انتظار داریم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم کمک کنند.
سعادتمند از برنامه این باشگاه برای افتتاح فست فود و کافی‌شاپ و حضور پیشکسوتان گفت: در شرف عقد قرارداد هستیم تا اولین فست فود و کافی‌شاپ را داشته باشیم. دوست دارم پیشکسوتان ما در این مکان بنشینند و خاطرات خود را بگویند.
وی از انتقال ساختمان باشگاه استقلال به مکان دیگری خبر داد و گفت: یکی از هواداران یک ساختمان ۵ طبقه مجهز را در اختیار ما قرار دادند که متراژی بالغ بر ۱۱۰۰ متر است. آقای حجت نظری هم این ساختمان را بررسی کردند. این هوادار از این پس مشاور باشگاه هم خواهد بود.
مدیرعامل استقلال آقای دکتر نوروزی شناسنامه‌ای برای باشگاه هستند. هر برنامه و دلسوزی برای تیم داشته باشند مورد قبول ما است. او من را هم با پروتکل‌های بهداشتی به تمرین راه داد و گفت باید با ۱۰۰ متر فاصله در کنار تیم حاضر شوم.
وی در واکنش به اینکه آیا سرمربی فصل آینده این تیم بستگی به نتایج فصل جاری دارد، گفت: آقای فرهاد مجیدی سرمربی تیم است و من او را حمایت می‌کنم.
سعادتمند همچنین درباره هدف تیمش در فصل جاری گفت: بارها گفتم که ۱۰ بازی داریم و بازی با فولاد هم شش امتیازی است. همین الان مدعی قهرمانی هستیم. بازیکنان با انگیزه کار می‌کنند. دنبال قهرمانی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار