مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه از راه‌اندازی پویش خودمراقبتی و خودنظارتی از سوی فعالان حوزه ارتباطات و رسانه در استان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه کرمانشاه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت هشدار قرار گرفته باید مردم را نسبت به رعایت نکات بهداشتی حساس‌تر کنیم.
کد خبر: ۸۶۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 18 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه ؛«وحید خسروی» با اشاره به نقش مهم اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آموزش در ایجاد همبستگی برای تقویت مسوولیت اجتماعی و فردی در مبارزه با کرونا اظهار داشت: باتوجه به تداوم روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در کرمانشاه در جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای استان نیز بر ضرورت مشارکت بیشتر مردم در انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت توصیه های بهداشتی به عنوان راهکار اصلی مقابله کرونا تأکید شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس تصمیم گرفتیم با همراهی و همدلی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و فعالان رسانه ای پویش خودمراقبتی و خودنظارتی را برای مهار و عبور از پیک کرونا در استان کرمانشاه از امروز ۲۷ خرداد آغاز کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع کرونا مردم استان کرمانشاه نقش مهم و موثری در کنترل و مهار بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس را بر عهده داشته اند و در انجام مسوُولیت اجتماعی خود برای حفاظت از سلامت عمومی نقشی پویا بر عهده داشته اند که تاکنون این مشارکت به نحو مطلوبی ادامه دارد.

عضو ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونا استان کرمانشاه در ادامه گفت: در شرایط فعلی که غیرقابل اجتناب است و به مرحله پیک دوم بیماری کرونا رسیده ایم شاهد هستیم که میزان حساسیت و توجه مردم عموما به دلیل کاهش محدودیت ها کاهش پیدا کرده و به این دلیل از همه مردم تقاضا داریم مانند ماه های اسفند سال۹۸ و فروردین سال ۹۹ با حساسیت، توجه، همدلی و مشارکت و همراهی برای حفاظت از سلامت خود و خانواده و جامعه دوباره در پویش و نهضتی فراگیر برای مقابله با کرونا با کادر ایثارگر و فداکار بهداشت و درمان همراه و همگام شوند.

خسروی، تاکید کرد با انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت توصیه های بهداشتی به سمت عبوری کم خطر با کاهش خسارت احتمالی از این بیماری برویم.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کرمانشاه اضافه کرد: براین اساس نقش رسانه ها و روابط عمومی دستگاه های اجرایی، نهادها، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف جامعه، بازاریان و اصناف در راه اندازی این پویش و پیوست فرهنگی در قالب حرکتی فراگیر و همه جانبه برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال بسیار مهم و حیاتی است.

خسروی بر استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برای اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی با موضوع پیشگیری از ابتلا به کرونا نیز تاکید کرد و از همه اعضای روابط عمومی دستگاه ها خواست در این راستا تلاش نمایند.

او گفت: رفتار ما تعیین کننده سلامت عموم مردم و عبور از این بحران است و بر این اساس از همه فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی تقاضا داریم به این پویش بپیوندند و سهم خود را در قبال حفظ سلامت شهروندان و نجات استان ایفا کنند.

وی اضافه کرد: از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و سازمان بهزیستی و دستگاه های متولی کودکان نیز می‌خواهیم نقش کودکان به عنوان ناظر بر رفتار خانواده ها در پیشگیری از ابتلا به کرونا را یادآور شوند.

او گفت: از همه مردم تقاضا داریم محدودیت ها و مصوباتی را که ابلاغ شده دقیق رعایت کنند و در تمام اماکن و فضاهایی که تردد دارند حتما رعایت فاصله و استفاده از ماسک اقدام کنند و به عنوان یک فرهنگ نسبت به افرادی که سلامت دیگران را به خطر می اندازند پویا و کنشگر باشند و در این زمینه راهنمایی و توجه به دیگران این همراهی را بیشتر کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار