کد خبر: ۸۶۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 18 June 2020

آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان از ۲۲ خرداد ماه امسال اعلام نشد و احدی از تعداد بیماران مبتلا به این ویروس خبر ندارد.

 

 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عصر امروز، چهارشنبه ۲۸ خردادماه، نشستی با حضور قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از مسئولان مربوطه در حوزه بهداشت و درمان در اهواز برگزار شد.

در این نشست که خبرنگار رسانه ملی و تصویربردار رسانه ملی به منظور پوشش خبری حضور داشتند، ابول نژادیان اقدام به اعلام آمار ابتلا به کرونا ویروس در استان خوزستان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون در استان نمود و آخرین آمار طی بازه زمانی مذکور بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام شد.

اما این نشست مهم حواشی هم داشت و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پس از دقایقی آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را تکذیب کرد و دستور داد خبرنگاران و تصویربرداران به بیرون از سالن جلسات هدایت شوند تا ادامه جلسه پشت در‌های بسته برگزار گردد.

نکته قابل توجه این است که برخی افراد در فضای مجازی، آمار غیر رسمی ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته را یک هزار و ۲۰۰ نفر و تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به این ویروس را ۳۶ نفر اعلام کرده اند. اما این آمار ضد و نقیض و لبریز از شایعات و حواشی به نفع و ضرر چه کسانی است

 


طی روز‌های اخیر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام نشدن آمار مبتلایان را اینگونه توجیه کرد که آمار روزانه با دستور وزارت بهداشت اعلام نمی‌شود و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، با مطلع شدن از آمار ابتلا و مرگ و میر دچار اضطراب می‌شوند، البته ثبات ابتلا به این ویروس را اعلام کرد و گفته بود که روند نزولی طی می‌کند و نگرانی وجود ندارد.

در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرده بود که هدف از اعلام تعداد بیماران کرونایی، اجبار کردن مردم به رعایت بهداشت و خودداری از تردد‌های غیرضروری بوده و بدلیل بی توجهی مردم به هشدارها، تصمیم بر اعلام نشدن آمار‌ها اتخاذ شده است، البته مقرر شده اعلام نکردن آمار ابتلا تا ۲۵ خرداد ماه اجرا گردد، این در حالیست که تا امروز چهارشنبه ۲۸ خردادماه هیچ آماری از پشت در‌های بسته علوم پزشکی اهواز هویدا نشده و همچنان پنهان مانده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار