متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اسپری کردن الکل،کلر بر بدن و واکسن های دیگر بر ویروس کرونا تاثیری ندارد.
کد خبر: ۸۶۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 16 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» دکتر حمیدرضا مژگانی با بیان اینکه  اسپری کردن الکل یا کلر بر روی بدن‌ تان ویروس هایی را که قبلا وارد شده  را نابود نمی کند و تاثیر ندارد گفت: اسپری کردن چنین موادی می‌تواند به لباس‌ ها یا غشاء مخاطی (برای مثال در چشم‌ها یا دهان) آسیب برساند و الکل ،کلر می‌تواند برای ضدعفونی کردن سطوح مفید و باید مطابق دستورالعمل‌های مناسب استفاده شوند.

متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: واکسن سینه‌پهلو، واکسن پنوموکوک و واکسن هموفیلوس آنفولانزای نوع ب نمی‌توانند از کرونا ویروس جدید پیشگیری کنند.

مژگانی گفت: این ویروس خیلی جدید و متفاوت است و واکسن مربوط به خودش را می‌خواهد. محققان درحال تهیه واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا هستند و سازمان بهداشت جهانی از این تلاش ها حمایت می‌کند.

او با اشاره به اینکه  واکسن های ذکر شده  برای مقابله با ویروس کرونا موثر نیستند، افزود:  به‌طورکلی واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری های تنفسی و تضمین سلامت شما توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار