فرماندار گیلان‌غرب گفت: در جریان چند مراسم ترحیم در شهرستان، یک مرحله 13 نفر و یک مرحله 11 نفر کرونایی شدند و خواهش می‌کنم مردم به خاطر سلامت عموم شهروندان و اقوام حداقل‌ها را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۶۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 16 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،کورش محمودیان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در شهرستان گیلان‌غرب، اظهار داشت: استان کرمانشاه به تبع از کشور از اسفندماه درگیر کرونا ویروس شده که همچون سایر شهرستان‌های استان در مقطعی از زمان براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تمهیداتی در راستای محدودیت‌های ترددی با بستن ورودی‌های شهر اعمال شد.

وی ادامه داد: مجموعه این سلسه اقدامات سبب شد ما موجی از نظر شیوع کرونا در استان نداشته باشیم و نهایتا ستاد ملی کرونا وضعیت شهرستان را سفید اعلام کرد.

فرماندار گیلان‌غرب تصریح کرد: اما اخیرا متاسفانه به دلیل کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی باخصوص در جریان مراسمات عروسی و ختم‌ها شهرستان بیش از قبل درگیر شده و تقریبا به شرایط قرمز نزدیک شده است.

محمودیان تصریح کرد: شرایط شهرستان گیلان‌غرب هم به تبع استان شرایط خیلی خوبی نیست، نزدیک به 80 نفر درگیر و 9 نفری هم جان خود را از دست داده‌اند و همه این عوامل سبب شده که محدودیت‌هایی مجددا اعلام شود.

به گفته این مسؤول، تعطیل کردن تالارهای عروسی، فعال بودن رستوران‌ها با ظرفیت 50 درصدی، ملزم کردن کارکنان اداره‌ها به زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر و مراکز پرازدحام از جمله محدودیت‌های جدیدی است که در شهرستان گیلان‌غرب اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: دارویی فعلا برای این بیماری هنوز کشف نشده، تنها دارویی که برای پیشگیری از این بیماری پیشنهاد شده همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

محمودیان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در گیلان‌غرب را مراسم‌های ترحیم و عروسی دانست و گفت: بیشترین آسیب را از ناحیه ختم می‌بینیم، طی دو هفته گذشته در جریان چند مراسم ترحیم یک مرحله 13 نفر و یک مرحله 11 نفر کرونایی شدند و خواهش می‌کنم مردم به خاطر سلامت عموم شهروندان و اقوام حداقل‌ها را رعایت کنید.

وی ادامه داد: فعلا مراسمات عروسی را با بستن تالارها محدود کرده‌ایم، ولی حقیقتا در فرهنگ ما نمی‌توان با استفاده از قوه قهریه مراسم ختم را محدود کرد، لطفا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید و برای حفظ سلامتی خود و خانواده و در نهایت جامعه از شرکت در اینگونه مراسمات خودداری کنید.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار