مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: بیماری کرونا سبب شد امسال حدود ۲۱ درصد افزایش مصرف آب شرب را نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 16 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی‌رضا کاکاوند ، با اشاره به مشکل قطع آب یا افت فشار در برخی محلات کرمانشاه، اظهار داشت: شهر کرمانشاه تقریبا از سنوات گذشته حدودا در تعدادی از محلات از جمله در مناطقی در شمال شهر شهرک‌های ظفر نوکان، شهرک تکاور و در جنوب شهر مناطق بالادست خیام، مناطقی از زیباشهر و... دچار قطعی آب بوده است.

وی دلیل زودتر شروع شدن افت فشار و یا قطعی آب در برخی از محلات کرمانشاه نسبت به سال‌های گذشته را شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف ناشی از آن دانست و افزود: بیماری کرونا سبب شد امسال حدود 21 درصد افزایش مصرف آب شرب را نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته باشیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با اشاره به طرح آبرسانی به کرمانشاه از سدگاوشان، ادامه داد: قرار است سد گاوشان برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه بعد از چند سال تاخیر وارد مدار بهره‌برداری شود که امیدواریم تا پایان امسال این سامانه توسط شرکت آب منطقه‌ای به نتیجه برسد و با این خط اضطراری سد که بخش قابل توجهی از منبع تامین آب شهر را به خود اختصاص می‌دهد، مشکل کمبود آب شرب کرمانشاه برای سال‌های سال مرتفع شود.

وی به جلسه‌ای که طی هفته گذشته در راستای آب و یا افت فشار در برخی از مناطق با استاندار برگزار شد، اشاره‌ای داشت و گفت: این جلسه مصوبات بسیار خوبی داشت از جمله اینکه تعداد 10 حلقه چاه طی یک ماه آینده حفر و تجهیز تا برای فصل گرم پیش‌رو که اوج مصرف آب را داریم وارد مدار شود و دیگر مصوبه مهم برخورد با انشعابات غیرمجاز و پرمصرف بوده به طوری که با انجام این مصوبات در پایان ماه آینده در طول روز دیگر مشکل قطعی آب را نخواهیم داشت و در شب‌ها هم این موضوع به حداقل خواهید رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه، به وجود حدود 20 هزار انشعاب غیرمجاز در شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: بخشی از هدررفت آب نیز مربوط به انشعابات غیرمجاز در بخش خانگی و غیرخانگی است.

وی در خصوص پیش‌بینی برنامه‌ریزی قطع آب در محلات برای ایام تابستان، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در شهر کرمانشاه 950 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم، قطعی برنامه‌ریزی شده آب بستگی به همکاری مردم دارد که با رعایت الگوی مصرف و با اصلاح و مدیریت مصرف قابل انجام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار