مدیر بیمارستان سیدالشهدا (ع) اصفهان از نصب یک دستگاه پرتو درمانی پیشرفته در این مرکز درمانی خبر داد و گفت: به زودی بهره‌برداری از آن برای خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 15 June 2020

مریم حقیقت افزود: این دستگاه از نوع شتاب‌دهنده تومو تراپی مدل Radxiact ۹ و از دستاوردهای جدید فیزیک پزشکی است که با تامین ارز دولتی از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران و به همت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هزینه ۱۱ میلیارد تومان خریداری شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه از فناوری فوق پیشرفته برای درمان بیماران سرطانی برخوردار است، اظهار داشت: وجه تمایز توموتراپی با دیگر روش‌ها در این است که اشعه بطور دقیق و درست به محل تومور می‌تابد و نقاط دیگر بدن بیمار از تابش اشعه و عوارض آن در امان می‌ماند.

حقیقت با اشاره به اینکه عوارض جانبی این فناوری بویژه در تومورهای سر و گردن بسیار کمتر از سایر روش‌هاست، تصریح کرد: در داخل این دستگاه، توموگرافی کامپیوتری و شتاب‌دهنده خطی تعبیه شده است به همین دلیل با بکارگیری همزمان آنها می‌توان اشعه را فقط به قسمت مورد نظر در بدن بیمار تاباند.

وی با بیان اینکه این دستگاه با هزینه یک میلیارد تومان برای آماده‌سازی ساختمان و تاسیسات مورد نیاز در بخش رادیوانکولوژی بیمارستان سیدالشهدا (ع) نصب شد، خاطرنشان کرد: در حال اخذ تاییدیه سازمان انرژی اتمی برای بهره برداری از این دستگاه هستیم تا در مدار خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به سرطان قرار گیرد.

مدیر بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان با اشاره به اینکه قبل از نصب دستگاه جدید، ۲ دستگاه دیگر پرتو درمانی در این مرکز فعال بود، اضافه کرد: با اضافه شدن دستگاه جدید، نوبت‌دهی به بیماران مبتلا به سرطان برای پرتو درمانی نسبت به گذشته در زمان کوتاهتری صورت می‌گیرد هرچند با توجه به تعداد بیماران و تقاضای آنها نیاز به دستگاه‌های بیشتری داریم.

حقیقت ادامه داد: با توجه به نیاز این بیمارستان، یک دستگاه پرتو درمانی پیشرفته دیگر نیز خریداری شده که مقرر است به‌زودی در این مرکز نصب و راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: تاکنون سه دستگاه پرتو درمانی در بخش دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و یک دستگاه در یکی از بیمارستان‌های خصوصی اصفهان راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار