کد خبر: ۸۶۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 15 June 2020
سال گذشته ۳ هزار نفر در کشور و ۲۵ نفر در کهگیلویه وبویراحمد بر اثر عوارض اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست دادند.


به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، به نقل از صدا و سیما ، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در جلسه ستاد پیشگیری از مواد مخدر گفت: امسال در هفته مبارزه با مواد مخدر ویژه برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در استان برگزار می‌شود.

 رضایی افزود: افزایش آگاهی و ایجاد حساسیت در جامعه در خصوص آسیب های اعتیاد، از مهمترین اهداف اجرای برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه امسال اجرای طرح‌هایی که به تولید کمک می‌کند در شورای مبارزه با مواد مخدر استان مدنظر است ادامه داد: "طرح یاریگران زندگی" به صورت ویدئو کنفرانس در هفته مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.

رضایی ادامه داد: برپایی جشنواره خانوادگی دانشجویی نیز از جمله برنامه‌های این هفته در کهگیلویه وبویراحمد است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم در این جلسه با اشاره به اینکه اعتیاد از آسیب‌های اجتماعی است که تبعات منفی آن بیشتر از شخص معتاد، به جامعه آسیب وارد می‌کند گفت: سال گذشته ۳ هزار نفر در کشور و ۲۵ نفر در استان بر اثر عوارض اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

جمالی افزود: خانه‌های ورزشی که در روستا‌ها توسط دهیاران بایگانی شده اند باید هرچه سریعتر برای استفاده جوانان و نوجوانان روستا راه اندازی شود.
وی با قدردانی از صدا وسیما به خاطر تهیه و پخش برنامه‌های ویژه درخصوص آگاهی بخشی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد گفت: حساس سازی جامعه در مقوله پیشگیری از اعتیاد از ضروریات مقابله با این بلای خانمان سوز است.

جمالی افزود: ارتقاء سطح آگاهی‌های جامعه و ظرفیت‌های فرهنگی، آشنایی با آسیب‌های متاثر از مصرف مواد مخدر، اجرای فعالیت‌های آموزشی و آشنا کردن جوانان با تبعات منفی و زیانبار موادمخدر، ارائه الگو‌های تربیتی مناسب و مهارت‌های منطبق با سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان است.
 
سالانه ۱۰ هزار تن مواد مخدر در همسایگی ایران تولید می‌شود که ۱۰ درصد آن توسط جمهوری اسلامی ایران کشف می‌شود.
جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سه هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است.
از ۳۱ خرداد تا هفتم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار