منصور رضوانی گفت: تولید سالانه سیب‌زمینی در استان یک میلیون تن است و همدان ۲۵ درصد از سیب‌زمینی کشور را تولید می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 15 June 2020
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ظرفیت سردخانه‌های این استان ۱۷۵ هزار تن است که با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا به ۳۷۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، رضوانی جلال افزود: با احداث سردخانه، ضایعات محصول سیب‌زمینی ابن استان از ۲۵ درصد به پنج درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تولید سالانه سیب‌زمینی در استان یک میلیون تن است و همدان ۲۵ درصد از سیب‌زمینی کشور را تولید می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه سردخانه نگهداری سیر در همدان وجود ندارد گفت: قدرت نگهداری سیر در همدان کم است.

رضوانی جلال بیان کرد: تعاونی سیرکاران منطقه‌ای را برای شهرک سیرکاران پیشنهاد داده اند که موافقتنامه احداث این شهرک صادر می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای گفت: احداث گلخانه یکی از رکن‌های مهم جهش تولید و سند راهبردی استان است که تا پایان دولت یازدهم ۲۱۰ هکتار گلخانه در این استان احداث می‌ود.

رضوانی جلال ادامه داد: طرح‌هایی با مجموع ظرفیت ۱۴۰ هکتار گلخانه به بانک‌های عامل معرفی شده اند که ۱۱۰ هکتار آن مصوبه گرفته و به بانک کشاورزی کشور ارسال شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تمامی گلخانه‌های موجود در شهرک‌های استان مجوز‌های زیرساختی دارند، اضافه کرد: زیرساخت ۲۳۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده است.

رضوانی جلال عنوان کرد: ۴۷ طرح کشاورزی با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان همدان در هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان صورت گرفته که پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجادی بوده است.

وی با بیان اینکه اخداث سه واحد دامداری بزرگ در سطح استان در حال پیگری است، افزود: عملیات اجرایی یک واحد دامداری در درگزین آغاز شده، یک واحد در قهاوند در حال استعلامات نهایی و یک واحد در ملایر موافقت‌نامه‌های اولیه را گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار