استاندار فارس گفت: تولید کننده داخلی باید خود را در مقابل مشتری متعهد و مسوول بداند و با ارائه تضمین مناسب، خدمات مطلوب پس از فروش و قابل اعتماد، مشتری را ترغیب و تشویق به خرید محصول و کالای تولیدی خود کند.
کد خبر: ۸۶۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 14 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس در شیراز افزود: اگر می‌خواهیم شاهد قاچاق کالا نباشیم و تولید داخل نیز تقویت شود، باید کالاهایی را در داخل تولید کنیم که به لحاظ کیفیت و قیمت بتواند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کند.
وی ادامه داد: تولید کننده داخلی باید خود را در مقابل مشتری متعهد و مسوول بداند و با ارائه تضمین مناسب، خدمات مطلوب پس از فروش و قابل اعتماد، مشتری را ترغیب و تشویق به خرید محصول و کالای تولیدی خود کند.
رحیمی، فرهنگ‌سازی و اقناع سازی افکار عمومی را نخستین اقدام برای مقابله با قاچاق کالا دانست و اظهار داشت: اگر مردم نسبت به عوارض مختلف، تاثیرات منفی قاچاق کالا و مزایای تقویت تولید داخل بر اقتصاد کشور آگاهی داشته باشند بدون تردید این مساله کمک بزرگی به متولیان و مسوولان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا خواهد بود.
استاندار فارس، همچنین با تاکید بر لزوم کنترل مرزها و مبادی ورود کالای قاچاق گفت: مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، اقدامی پُر هزینه و دشوار است که نارضایتی آشکار را به دنبال دارد در حالی که مقابله با ورود قاچاق در مبادی زمینی، دریایی و هوایی اقدامی ساده‌تر و مفیدتر است.
رحیمی اضافه کرد: امروز نیاز است که در زمینه مقابله با قاچاق از روش‌های علمی و به روز دنیا استفاده کنیم.
استاندار فارس بیان داشت: قاچاق هم به بازار کار و هم به ثروت ملی آسیب وارد می‌کند به همین سبب برای مقابله با آن به راهکارهای معقول و منطقی نیاز داریم تا به شکل هماهنگ در سطح ملی اجرا شود چرا که اقدامات محلی آسیب‌هایی را در پی دارد.
رحیمی، در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ساماندهی سوخت ماشین‌آلات سنگین کشاورزی و راهسازی هم گفت: استفاده از کارت سوخت برای دستگاه‌های سنگین بهترین روش مدیریت تامین و توزیع سوخت است، همچنین میزان کارکرد و نیاز اینگونه دستگاه‌ها به سوخت را می‌توان با مشارکت متخصصان و فعالان این حوزه تعیین کرد که موجب بهبود وضعیت سوخت در هر ۲ بخش کشاورزی و راهسازی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار