احمد الوندی گفت: استان در زمینه سفال و سرامیک با معضلات فراوانی در بحث تولید، صادرات، فروش، بسته بندی و لعابکاری مواجه است که رفع این مشکلات نیازمند تحقیقات علمی است، اساس کاری مراکز نوآوری بدین صورت است که با ایجاد بستر و همکاری دانشجویان و فارغ التحصیلان صاحب ایده و اساتید متخصص در هر حوزه، این مشکلات را رفع کند.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 13 June 2020
رئیس مرکز پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان اعلام کرد: مرکز نوآوری سفال و سرامیک به درخواست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد همدان و به منظور حل معضلات این حوزه در استان به وجود آمد.

به گزارش ایسنا، الوندی بیان کرد: مرکز نوآوری سفال و سرامیک، سومین مرکز نوآوری پس از مرکز نوآوری رنگ و صنایع شیمیایی الوان ثابت و مرکز نوآوری انگور و کشمش ملایر است.

وی ادامه داد: این مراکز نوآوری در جوار مراکز علمی کاربردی که با شناسایی پتانسیل بالقوه می‌توانند آن را به فعلیت برسانند، راه اندازی می‌شوند.

الوندی درباره روند اعطای مجوز به این مراکز گفت: ما در واحد استانی درخواست مراکز علمی کاربردی را بررسی کرده و آن را به سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای بررسی بیشتر و صدور مجوز ارسال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی با توجه به اختیاراتی که سال گذشته از وزارت علوم دریافت کرده، خود توانایی صدور مجوز را دارد، افزود: ۱۰۰ مرکز نوآوری در کنار ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی در کشور وجود دارد و این مراکز معمولاً در نقاطی قرار دارند که صنعت موجود است.

الوندی درباره نحوه فعالیت این مراکز ادامه داد: هر فرد صاحب ایده با توجه به در اولویت بودن دانشجویان و یا فارغ التحصیلان این مراکز، برای آغاز کسب و کار نیاز به راهنمایی، حمایت معنوی و تسهیلات مالی دارد. این مراکز نوآوری با حمایت دانشگاه‌های علمی کاربردی و برخی مجموعه‌های خارجی، ایده و تفکر را به یک محصول تبدیل می‌کنند و این محصول وارد بازار شده، ایجاد اشتغال می‌کند و به سوددهی می‌رسد.

رئیس مرکز پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان خاطرنشان کرد: افرادی که به حمایت مالی احتیاج داشته باشند، تسهیلاتی به ارزش ریالی ۵۰ میلیون تومان با سود دو درصد اعطا می‌شود.

الوندی درباره مرکز نوآوری سفال و سرامیک توضیح داد: مراکز جهاددانشگاهی به علت داشتن پتانسیل بالا در هر استان مجوز راه اندازی یک مرکز نوآوری را داشتند که با توجه به درخواست مرکز جهاددانشگاهی استان همدان، مجوز مرکز نوآوری سفال و سرامیک به آن‌ها اعطا شد.

وی یادآور شد: استان در زمینه سفال و سرامیک با معضلات فراوانی در بحث تولید، صادرات، فروش، بسته بندی و لعابکاری مواجه است که رفع این مشکلات نیازمند تحقیقات علمی است، اساس کاری مراکز نوآوری بدین صورت است که با ایجاد بستر و همکاری دانشجویان و فارغ التحصیلان صاحب ایده و اساتید متخصص در هر حوزه، این مشکلات را رفع کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار