کد خبر: ۸۶۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 13 June 2020
 
گروه استان‌ها - گیلان - فرمانده انتظامی استان گفت: نتایج طرح‌های پژوهشی مرتبط با نظم و امنیت باید در ماموریت‌های ناجا متبلور شود.
 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "عزیزاله ملکی" در جلسه شورای پژوهش و دانش پليس استان كه در سالن كوثر ستاد فرماندهي انتظامي گيلان برگزار شد، گفت: پلیس جزء جدا نشدني زندگی محسوب می‌شود و به عنوان یک نهاد اجتماعی مسئولیت حفظ و برقراری امنیت را بر عهده دارد.

وی، گستردگی ماموريت‌هاي نيروي انتظامي را در مقايسه با ساير سازمان‌ها و نهاد‌ها متفاوت دانست و گفت: پليس به عنوان ناظم اجتماعي و حافظ نظم و امنيت، بدون مشاركت اقشار مختلف مردم نمي‌تواند در حوزه پيشگيري انتظامي و اجتماعي موثر واقع شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان  در ادامه با اشاره به مشارکت اقشار دانشگاهي با نیروی انتظامی براي ارتقاء امنيت بيان داشت: رويكرد پليس، جامعه محور و دانش بنيان بوده و در ارتباط با پژوهش گام‌های مهمي برداشته است.

سردار ملكي، نقش تحقيقات و پژوهش‌هاي كاربردي را مايه رشد و پويايي سازمان دانست و اظهار داشت: در اين حوزه دفتر تحقيقات كاربردي در انجام فعاليت‌های پژوهشی درخشش خوبي داشته که ماحصل اين اقدامات نشات گرفته از تعاملات پليس با مراكز علمي و دانشگاهي به ویژه هم‌فکری اساتید اعضای شورای پژوهشی در امر تصمیم‌گیری و هدايت و راهنمایی پژوهشگران در طرح‌هاي تحقيقاتي در حوزه نظم و امنیت است.

فرمانده انتظامی گیلان، بحث هوشمند‌سازی پلیس در ابعاد مختلف به ویژه در بعد تجهیزات و فناوری براي پيشگيري از جرایم به خصوص سرقت را بسيار مهم و اثرگذار قلمداد كرد و ادامه داد: امروز با توجه به پیچیدگی جرایم و آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت فناوری و تکنولوژی می‌طلبد که طرح‌های پژوهشی در زمینه نظم و امنیت نوآورانه همراه با خلاقیت و ایده‌های نو باشد به طوری که نتایج آن در ماموریت‌های ناجا تبلور پیدا کند.

فرمانده انتظامي استان گیلان در پايان با اشاره به اینکه موضوعات اجتماعي بايد عاری از هرگونه نگاه امنیتی باشد خاطرنشان کرد: تحقق نگاه اجتماع محور، مستلزم مشارکت همه جانبه فرهیختگان مراکز علمی و دانشگاهی با پلیس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار