اما بالاخره امروز با اعلام ممنوعیت آمار مبتلایان به کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی استانها واکتفاء به کلی گویی سخنگوی وزارت بهداشت ، خواست و تمایلات درونی گروهی که سنگ بنای رفتارشان بر عدم شفافیت وپنهان کاری گذاشته شده است بر شفافیت و اطلاع رسانی دقیق به مردم چیره شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ 12 June 2020

تابناک ایلام :: از روزی که سر وکله کرونا در زندگی ما ایرانیان پیدا شد،صرفنظر از بکارگیری راهکارهای کنترلی ،همواره موضوع اعلام آمار مبتلایان ومتوفیان محل مناقشه بود . از اینرو گزاره های متعددی در برخورد با این موضوع از سوی بخش های مختلف مطرح شد .

عده ای که قایل به شفافیت نبوده وبند نافشان را با پنهان کاری بریده اند و اتفاقا تعدادشان کم هم نیست ،بر این باورند که اعلام گزارش از روند اتفاقات ووقایع متعدد چالش های امنیتی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت . از اینرو در مواجهه با رویدادها واتفاقات با پنهان کاری و عدم شفافیت هزینه های بیشماری را  به کشور تحمیل کرده اند .

جمعی که به باور آنها شفافیت واعلام واقعیت ها ،بیان گزارش واقعی اتفاقات به مردم نه تنها اعتماد مردم به مسئولین را مضاعف خواهد کرد ،از سویی می توان در کنار آن حمایت وهمراهی مردم د رکنترل و اشراف بر اتفاقات جلب کرد . مثل همین قضیه کرونا که با وجود اعلام آمارها اما بخشی از مردم معتقدند که مسئولین واقعیات را به مردم نگفته وآمارها فراتر از آن است که اعلام می شود !

بخشی هم که با رفتار بینابینی دنبال آمار سازی هستند ،آماری بر خلاف واقعیات که با اساس واصل موضوع در تضاد وتباین است .دنبال نمودن این رفتار چیزی از کتمان حقیقت و حرکت بر روی تیغ عدم شفافیت از سوی مسئولین ندارد . عواقب ناشی از این رفتار با عواقب عدم شفافیت وپنهان کاری یکی خواهد بود .

اما بالاخره امروز با اعلام ممنوعیت آمار مبتلایان به کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی استانها واکتفاء به کلی گویی سخنگوی وزارت بهداشت ، خواست و تمایلات درونی گروهی که سنگ بنای رفتارشان بر عدم شفافیت وپنهان کاری گذاشته شده است بر شفافیت و اطلاع رسانی دقیق به مردم چیره شد.

اعلام ممنوعیت آمار مبتلایان در استانها آن هم در شرایطی که موج دوم ابتلای به کرونا شدیدتراز گذشته مناطق مختلف کشور خصوصا استانهای جنوبی وغربی را در نوردیده است با حساسیت های مورد ادعای مسئولین کشور در راستای حفظ سلامت شهروندان ایرانی در تضاد است .چرا که سیاست حذف آماردهی نمی تواند جز قرار دادن مردم در شرایط مخاطره آمیز و همچنین تشدید تلاش برای عادی سازی امور منتج به درگیر نمودن خاموش بخش قابل توجهی از مردم با ویروس کرونا معنای دیگری در پی داشته باشد.

مسئولین وزارت بهداشت باید بدانند در کنار اعلام وضعیت  و ارایه آمار مبتلایان در مناطق مختلف است که مردم به اجرای پروتکل ها ودستورات پیشگیرانه تمکین می کنند ،حذف آماردهی استانی ومنطقه ای برای مردم به  جز سفیدسازی کاذب مناطق وشهرها معنا  نخواهد شد،به یقین همین موضوع ابتلای خاموش وبی سروصدای جمعیت گسترده ای از مردم را به دنبال خواهد داشت .

اگر واقعا مسئولین وزارت بهداشت به این نتیجه رسیده اند که با ایمنی گله ای از این بحران عبور کنند بهتر است مردم را در جریان ما وقع قرار داده و اگر هم در تحقق شعار " ما کرونا را شکست می دهیم " ناکام مانده اند ،محترمانه مردم را در جریان امر قرار دهند واعلام نمایند که " این کرونا است که ما را به بدترین نحو ممکن شکست داد"

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
کاملا صحبت درستی کردید کرونا شکست نخورده بلکه شکست داده تاحالاآماراعلام میکردن کسی به همین آمارهم اعتمادی ندا شت حالا که میخوان اعلام نکنن بیشترباید ترسید مثل وقتاییه که یه دفعه اینترنت کل کشور یه هفته قطع میشه!!!مردم به فکرسلامتی خودتون باشین لطفا بیشترازهمیشه رعایت کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار