فرماندار پاوه گفت: قطعا آلودگی بالای الان پاوه از مسافران ناقلی بوده که تاثیرگذاری خود را بعد از سفر نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 12 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  فارس، پرویز ایده‌پور در خصوص شرایط کرونا در شهرستان پاوه، اظهار داشت: بحث کرونا هم‌اکنون به عنوان یک اپیدمی و پدیده جهانی مطرح است که شهرستان پاوه هم از این آسیب مستثنی نبود و آسیب‌هایی از این ویروس داشته است.

وی با اشاره به وجود کرونا در بستر جامعه، ادامه داد: مردم شهرستان در موج اول همکاری خوبی داشتند و با همکاری مسؤولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یک‌سری محدودیت‌ها پشت‌سر گذاشتند.

فرماندار پاوه ادامه داد: موج اول با تعطیلات نوروز و بهار فوق‌العاده جاذبه‌های طبیعی اورامانات همزمان بود که با ممنوع اعلام کردن در پذیرش مسافر، این بیماری را تا حدودی در شهرستان کنترل کردیم.

وی ادامه داد: اما بعد از آن شاهد مسافرت‌های به شهرستان بودیم که قطعا آلودگی بالای الان پاوه از مسافران ناقلی بوده که تاثیرگذاری خود را بعد از سفر نشان می‌دهد.

ایده‌پور با اشاره به قابلیت بالای گردشگری منطقه اورامانات، اضافه کرد: امروز توریسم گردشگری را در اورامانات به عنوان یکی از پارامترهای خاص منطقه می‌شناسیم که دلیل شیوع بیشتر ویروس شده، ترددها و عدم رعایت پروتکل‌های افراد، استفاده از خانه‌مسافرهای منطقه به عنوان سکونتگاه و ... دلیل افزایش آمار مبتلایان شهرستان بوده است.

وی با تاکید بر این نکته که باید زندگی کردن با کرونا را بیاموزیم، گفت: با مسدود کردن ورودی و خروجی شهرها و تعطیل کردن زندگی مردم نمی‌توان کرونا را محدود کرد، زیرا این تعطیلی‌ها آسیب‌های خاصی را به پیکره جامعه وارد می‌کند.

ایده‌پور اضافه کرد: قبول داریم مشکلات اقتصادی وجود دارد و باید مردم زندگی عادی خود را داشته باشند، اما اینجا خطر و حیات انسان‌ها مطرح است انتطار داریم مردم در پذیرش مسافر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند تا شهرستان از شرایط فعلی به سمت وضعیت قرمز حرکت نکند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار