استاندار کرمانشاه خواستار حمایت مجموعه وزارت بهداشت جهت بازگشایی واحد تولید دارو باختربیوشیمی شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 12 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هوشنگ بازونددر نشست بررسی نیازهای دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه مقابله با کرونا که با حضور دکتر شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: در طول این بحران چهارماهه شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان زحمات شبانه روزی بسیار زیادی را برای حفظ سلامت مردم متحمل شدند و حمایت ها و کمک های بسیاری برای کنترل این بیماری در استان کرمانشاه انجام دادند که جای تقدیر بسیار دارد.

وی افزود: استان کرمانشاه در پیک اول بیماری کرونا با مشکل چندانی روبرو نبود، ولی در پیک دوم شیوع این ویروس در وضعیت نامناسب و هشداردهنده ای قرار دارد.

وی یادآور شد: البته در صورتی که میزان فوتی ها و بستری ها شکل حادی به خود نگیرد، این افزایش تعداد تست ها و شناسایی هرچه بیشتر مبتلایان پنهان چندان هم نگران کننده نیست و به سلامت جامعه کمک می کند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: انتظار می رود در این شرایط دشوار وزارت بهداشت در زمینه رفع کمبود ماسک و دیگر تجهیزات مورد نیاز به استان کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ضرورت بازگشایی دوباره مجموعه باختر بیوشیمی اشاره کرد و گفت: کارخانه باختر بیوشیمی یک مجموعه بسیار ارزشمند است که داروهای تولیدی ضدویروس آن در این ایام متقاضیان بسیاری در بیرون از استان داشت. 

وی تاکید کرد: انتظار می رود در شرایطی که کشور با بحران کرونا روبروست، وزارتخانه هزینه های تولید دارو در مجموعه های توانمندی مانند باختر بیوشیمی را مدنظر داشته باشد و با یک قمیت گذاری مناسب زمینه آغاز فعالیت دوباره این واحد را فراهم کند تا این محصولات دوباره در خدمت حوزه درمان و سلامت کشور قرار گیرد.

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار